Carlos Mena, contratenor
Harmonia Mundi
Vinculat a l'església des que l'any 1567, als dinou anys, ingressa al Collegium Germanicum de Roma, Tomás Luís de Victoria escriuria al llarg de la seva vida centenars d'obres, totes amb una característica comuna: és música litúrgica escrita sempre sobre textos llatins. Des de les seves primeres composicions de la dècada de 1560 fins a la seva darrera (i potser millor) obra; l'Officium Defunctorum, escrita pels funerals de l'Emperadriu Maria, germana de Felip II, totes les seves composicions tenen la mateixa temàtica.
Per aquest motiu la gran majoria de les interpretracions del seu repertori les trobem per a cors i conjunts vocals. La lectura oferta en aquest excel•lent CD de motets, antífones i parts de misses ens ofereix una altra perspectiva, una nova via d'aproximació a l'univers de Victoria que no li senta gens malament. El que aconsegueixen el contratenor basc Carlos Mena i el llaüt Juan Carlos Rivera, acompanyats esporàdicament per la corneta de Francisco Rubio Gallego no és més que actualitzar aquella tendència tant del segle XVI de transportar a petit format, a l'àmbit domèstic, la gran música polifònica.
El jove contratenor Carlos Mena (Vitoria-Gasteiz, 1971) té ja, malgrat la seva curta edat, un historial impressionant: s'especialitza en el Renaixement i Barroc a l'Schola Cantorum Basiliensis de la ma del mestre René Jacobs, canta amb regularitat amb Hespèrion XXI, amb el Concerto Vocale i amb l'Akademie für Alte Musik i ha gravat nombrosos CD entre els quals alguns guardonats amb el Diapason d'Or, el Classica, el 10 de Répertorie i el Choc de la Musique. Darrerament, a més, s'ha interessat també per músiques d'altres èpoques, especialment pel segle XX amb obres de Tipett, Stravinsky i Bernstein, entre d'altres.
Aquesta és la primera col•laboració entre Mena i Harmonia Mundi i ja estic esperant la segona!.
Altres crítiques d'aquest CD:
Snijders Hifi
Goldberg
El Cultural