Liebeslieder Walzer op. 52 & 65
Johannes Brahms
Marlis Petersen, soprano
Stella Doufexis, alto
Werner Güra, tenor
Konrad Jarnot, baix-baríton
Christoph Berner i Camillo Radicke, piano
Harmonia Mundi
Coses del mercat. Es veu que els editors de música de la Viena de l'època no donaven a l'abast amb les demandes que hi havia de l'anomenada Hausmusik, música interpretada a casa amb familiars i amics. És clar que no hi havia l'extensa oferta d'oci de la que gaudim avui dia i aprendre a tocar un instrument era una de les formes més populars de passar l'estona. Fruit d'aquesta demanda Brahms escriu aquests tres cicles per a quartet vocal i piano a quatre mans que Harmonia Mundi ens proposa avui. És una música fresca, desenfadada i senzilla, poc propera a la gravetat a la que ens té acostumat Brahms en la majoria de les seves obres. Són obres poc ambicioses, de petita factura. Música més propera a les cançons de Schubert o als Dichterlieder del seu apreciat Schumann però magníficament elaborades basant-se en el contrast timbric de la veu i el piano i en el contrast entre les veus femenines i les masculines.
Tot i això la qualitat de les cançons és inqüestionable, especialment en l'opus 65 que, no cal dir-ho, van esdevenir a la Viena de finals del XIX veritables èxits.
Ignasi Albors
Altres crítiques d'aquest CD:
Mundo Clásico
Classics Today
Magazin Klassik