La crisi ha arribat al Gran Teatre del Liceu. Entre altres, s’han vist suprimides produccions com El Giravolt de maig, Pelleás et Mélisande, Les Ballets de Monte-Carlo i el recital de Nina Stemme. En total, 27 funcions cancel·lades que es van començar a retornar ahir dijous 2 de febrer.
En el comunicat de premsa emès pel teatre es diu que aquest deute prové de la baixada de subvencions públiques, dels patrocinis, del mecenatge i dels ingressos propis. Tanmateix, la recaptació per venda d’entrades per a les diferents òperes encara segueix produint beneficis, concretament 1 milió d’euros.
Les diferents mesures preses són les següents: supressió de vint-i-set funcions, ERO de 2 mesos (del 20 de març al 10 d’abril i del 5 de juny al 8 de juliol), suspensió de les activitats audiovisuals subjectes al cobrament de drets d’imatge en la seva comercialització, i la reducció de les despeses generades per serveis externs i les despeses generals mitjançant la renegociació de contractes en els períodes afectats.
Les produccions afectades són les que menys entrades han venut fins ara. Això sí, altres propostes com La Bohème –representada ja vint vegades–, La Flauta Màgica o Aida, que a dia d’avui encara té més de 8.500 entrades per vendre, es mantenen en cartell per a aquesta temporada. Així doncs, la “consolidació d’un projecte operístic sostenible al servei del país i la cultura” que es menciona en el comunicat de premsa, fa referència al fet de mantenir els espectacles que tindran èxit d’assistència, encara que s’hagin programat una vintena de vegades. El Liceu no s'arrisca a mantenir les progrmacions diferents i que s’han fet menys vegades.
Les produccions afectades són les següents: les òperes Una tragèdia florentina i El nan de Zemlinsky, El Giravolt de maig d’Eduard Toldrà i Pelléas et Mélisande de Debussy; el ballet Les Ballets de Monte-Carlo i El Superbarber de Sevilla al Petit Liceu, el concert L’altre Pelléas i el recital de la soprano Nina Stemme.