L'escenografia d'aquesta coproducció del Palau de les Arts de València i el Maggio Musicale Fiorentino es basa en la "força visual tremenda" de les projeccions multimèdia, ha assenyalat Halffter, i en les grues que utilitzen les valquíries com a "cavalls voladors", inspirades en les que Wagner tenia en el seu teatre de Bayreuth. Es tracta d'un espectacle que "deixa volar la imaginació de l'espectador", ha matisat el director madrileny, "que convida a reflexionar sobre el que passa a l'escenari, i això és el que fa que una producció sigui bona".
La valquíria és la segona de les obres que integren la tetralogia L'anell del Nibelung que el Maestranza va iniciar la passada temporada amb L'or del Rin, i a la qual seguiran en les dues pròximes temporades Sigfrido i El crepuscle dels déus. Estrenat el 1870 a Munic, aquest drama musical, inspirat en la literatura mitològica nòrdica, se centra en el fracàs personal del déu Wotan, que es veu pressionat a procedir segons els desitjos de la seva dona Fricka i a patir posteriorment la traïció de la seva filla predilecta, la valquíria Brunilda, la qual cosa desencadenarà la seva ira fins al punt de castigar-la, sumint-la en un somni profund del qual serà rescatada per un heroi (Sigfrido).
El baríton alemany Michael Voll encarnarà el paper de Wotan, acompanyat per la soprano alemanya Evelyn Herlitzius com Brunilda, recordada per la seva exitosa Isolda al Maestranza, el tenor espanyol José Ferrero serà Siegmund i les mezzosopranos alemanyes Petra Lang encarnarà Sieglinde i Iris Vermillion a Fricka.