22/9/2010 |
L'asturià debuta com a titular de l'orquestra amb ganes de millorar-la com a conjunt i obrir-se a la ciutat.
El director es proposa obrir l'orquestra a nous públics amb concerts en espais oberts Després d'un passeig enmig de la pluja i en bicicleta –la seva altra gran passió– acompanyat de Joan Oller (director de L'Auditori) i François Bou (gerent de l'OBC), l'asturià Pablo González va revelar ahir a la premsa algunes de les seves prioritats com a director titular de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, un càrrec que estrena aquest divendres amb la Simfonia de Leningrad de Xostakòvitx i una obra d'encàrrec de Ramon Humet. “El nivell individual de l'orquestra és més gran que el de conjunt”, assegurava el director, que durant els primers assajos aquests dies amb l'OBC ha percebut que els músics “cooperen i el deixen fer”. “És una orquestra amb bon nivell; ara cal treballar setmana a setmana i deixar que creixi”, afegia després de reconèixer que “la part psicològica” de la seva feina “és importantíssima” i li interessa especialment.
Entre les altres prioritats de González, que relleva el japonès Eiji Oué –un director particularment apreciat pels músics que va dirigir fins al juny passat–, hi ha obrir l'OBC a nous públic amb concerts en espais oberts de la ciutat; impulsar les gravacions discogràfiques (“una labor important per a qualsevol orquestra”) i reprendre les gires.
Atemporal i lluminosa
Pablo González agafarà la batuta divendres, dissabte i diumenge amb un primer programa que inclou l'estrena del tercer i quart moviments de Música del no-ésser, del barceloní Ramon Humet. “És una música atemporal, lluminosa i molt meditativa”, destacava. L'obra s'inspira en el poema d'un monjo zen del segle XIV. “Tant la música com la meditació són formes de conèixer la vida”, afirmava Humet.
G. Vidal
El Punt