11/7/2010 |
Un estudi detecta les dificultats de mobilitat després d'una sessió d'òpera.
El director general del Liceu, Joan Francesc Marco, va comprometre's a fer un estudi del públic del teatre de la Rambla de Barcelona, ara fa dos anys, quan va accedir al càrrec. Ahir es van fer públiques les conclusions sobre els espectadors actuals i els potencials. Segons l'estudi que signa Salvetti & Llombart, hi ha satisfacció per la gestió, la programació i la informació del teatre. però s'han detectat desajustos en la relació amb el públic que s'han de resoldre. Per exemple, hi ha una preocupació per la mobilitat. Si fins ara ja era complicat aparcar al voltant del Liceu, les imminents obres al pàrquing de la Gardunya dificultaran encara més la mobilitat. Marco va mig avançar ahir que es prepara una solució per a la temporada vinent, que es presentarà pròximament.
Una altra de les dades inesperades que ha revelat l'estudi és el poc coneixement dels abonats i espectadors dels programes específics que munta el Liceu per ajudar a la difusió del gènere: és notori el desconeixement del Petit Liceu tot i que anualment sumi 120.000 espectadors.
Les dades són molt optimistes. Per exemple, el 93% dels abonats tenen previst tornar a disposar d'un abonament que, a més, completen amb altres entrades que no apareixen al pack i que adquireixen a taquilla (una mitjana de 4 espectacles per abonat i temporada). També els espectadors esporàdics són fidels a determinats espectacles, preferentment els de repertori. Segons l'enquesta, un 80% calculaven que, per a la temporada vinent, seguirien fruint d'un nombre d'espectacles similars.
Més complicat és amb els grups potencials. Tot i que molts tinguin interès en conèixer l'edifici, el gènere encara els fa tirar enrere. Marco entén que els milers de persones que assisteixen a les jornades de portes obertes ja evidencien que el Liceu ja és de tots. Amb una ocupació del 85%, és, cada any, el teatre amb més assistència de tot Barcelona. Tot i això, l'òpera se segueix identificant amb un gènere per a entesos, car i avorrit, “fins que el coneixen”, apunta la directora general de Salvetti & Llombart, Cristina Pérez. Cal fer veure que l'òpera és la suma de totes les arts, com recull l'estudi.
Jordi Bordes
Avui