19/8/2009 |
La Royal Opera House de Londres invita els seus seguidors a col·laborar en la creació del llibret de la seva nova obra lírica a través del portal social d’internet.
¿Recorden aquell joc en què una persona escrivia el principi d’una història en un paper i a continuació cadascun dels participants anava completant la trama al seu gust? La Royal Opera House de Londres es deu haver inspirat en aquesta idea per crear la seva nova obra, tot i que ha adaptat les regles del joc a les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies, concretament les del portal social d’internet Twitter.
Aquesta institució va invitar fa poc més d’una setmana els seus seguidors a participar en la creació de la primera Twitter òpera. El principi és simple. Els organitzadors de la iniciativa van penjar al portal d’internet l’inici de la història: «Un matí, molt d’hora, un home i una dona estan abraçats al Covent Garden. Ell la mira i comença a cantar». L’única indicació per orientar la imaginació dels internautes diu: «Sigueu surrealistes i alhora dramàtics». Els participants del projecte han de fer avançar la trama enviant tweets –missatges de 140 caràcters–. Els millors, que seran triats per un grup de deu professionals, figuraran al llibret de l’òpera. La compositora Helen Porter compondrà la música de la peça.
Més de 700 tweets ja han arribat al portal de la institució londinenca. «No hauríem imaginat mai que aquest projecte tingués tant èxit», confessa Sara Parson, encarregada de comunicació de la Royal Opera House. De moment, ja hi ha escrits els tres primers actes de l’obra. «No se sap quants més n’hi haurà. Dependrà de la imaginació de la gent», explica Parson.
Encara que la realització de la peça és complexa, ja que els temes dels missatges són dispars –tracten de rescats d’ocells, d’amor i de futbol–,els organitzadors d’aquesta òpera confien que es podrà presentar entre el 4 i el 6 de setembre, en el marc del prestigiós festival Deloitte Ignite Season. Alison Duthie, responsable d’aquest projecte, que encara no té nom, va indicar: «Aquesta òpera pertany a la gent. Qui sap com evolucionarà la història. Hem d’esperar l’inesperat».
LAIA ZIEGER
El Periódico de Catalunya