ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

El públic de Bayreuth xiula la versió d’‘Els mestres cantaires de Nuremberg’ de la petita de les ger

28/7/2009 |

 

Sebastian Weigle, en canvi, n’aconsegueix l’aprovació.

Un públic que va aplaudir d’allò més les veus d’Els mestres cantaires de Nuremberg de Richard Wagner es va deixar anar a gust diumenge al festival de Bayreuth escridassant Katharina Wagner per la seva direcció escènica. Era el tercer any que es representava aquesta producció i les protestes van ser fins i tot més sonores que en edicions anteriors. Per contra, Sebastian Weigle, exdirector de l’orquestra del Liceu, va aconseguir, aquesta vegada sí, l’aprovació unànime.

Els mestres cantaires, amb el seu elogi encès de l’art alemany, era l’òpera preferida de Hitler i els nazis. La petita Wagner explica al programa de mà que «la relació dels nazis amb aquesta obra ha estat sistemàticament ocultada», particularment a Bayreuth. I ella es proposa desentranyar-la.

El punt de partida no està malament i el d’arribada, encara que discutible, tampoc, però es perd en una allau de gestos de complicitat massa banals. Hans Sachs, el mestre cantaire per excel·lència de la llibertat artística, és al final el guardià de les essències més conservadores en una escenografia que recorda les posades en escena dels discursos de Hitler. Walther, el jove que vol fugir de l’art encotillat, hi acaba immers. Per contra, el meticulós i ridícul Beckmesser es reconverteix en el verdader revolucionari artístic.

Alan Titus substitueix com a Sachs Franz Hawlata i el resultat és un mestre sòlid encara que en alguns moments semblava lluitar amb el paper. Klaus Florian Vogt repeteix com a Walther i va ser, una vegada més, el més aplaudit. Beckmesser era Adrian Eröd, que va fer una gran demostració vocal, però es trobava a faltar la interpretació teatral del seu antecessor Michael Volle. Les veus femenines de Michaela Kaune (Eva) i Carola Guber (Magdalene) continuen sent els punts febles d’aquests Mestres. Una nota altíssima mereix Norbert Ernst com a David, el mateix paper que va interpretar recentment al Liceu.

ROSA MASSAGUÉ
El Periódico de Catalunya

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet