21/1/2009 |
El Liceu afronta la nova temporada amb un pressupost continuista de poc més de 59 milions d'euros, que significa un 1,22% més que l'any passat. El 51% dels ingressos corresponen a subvencions públiques, mentre que el 49% ve de la venda de localitats i del patrocini, entre d'altres. Tot i la crisi, el mecenatge empresarial es manté i la previsió és que el coliseu rebi la pròxima temporada 7,5 milions per aquest concepte, la qual cosa significa el 13% dels ingressos, segons va explicar ahir Joan Francesc Marco, director general del Liceu. El teatre posarà a la venda l'any que ve 492.237 localitats (6.204 menys que la temporada anterior). Del total d'entrades, el 70% són d'abonaments, mentre que el 30% són lliures, una proporció que es manté semblant a la d'altres exercicis. Sobre la gestió econòmica, Marco va admetre que el nou contracte programa del teatre encara quedarà pendent i de moment prorrogaran un any més la previsió que marcava l'anterior. «Amb rigor en la gestió econòmica i la contenció de la despesa, no hi haurà dèficit», assegura. Marco també es va mostrar prudent respecte de la possibilitat que el Liceu tingui una segona sala que millori les característiques del Foyer. «Al Liceu treballem per nous espais», va dir. «Seria bo, però ara no és plantejable». Quant a l'ocupació de la temporada actual, que encara no s'ha tancat, es calcula que es mantindrà superior al 90%.
ÒPERA MÉS ENLLÀ DEL LICEU
La programació de l'any que ve manté les iniciatives de difusió de la lírica com Òpera oberta, projecte que permet retransmetre espectacles a través d'internet en el qual ja participen unes 40 universitats catalanes, espanyoles, suïsses, portugueses, franceses i xilenes. També l'Anella Cultural, que propicia retransmissions en directe a diferents equipaments municipals de Catalunya. I, igualment, les sessions d'òpera amb cinema d'alta definició, gràcies a l'acord amb Cinesa; l'any que ve s'oferiran quatre títols: Il trovatore, Tristany i Isolda, El rapte en el serrall i La dama de piques. El coliseu també té un canal propi a Youtube, amb la marca Liceu Òpera Barcelona.
El Punt