ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Ramon Oller revisa amb encert al Condal la seva versió coreogràfica de l'òpera 'Madama Butterfly'

19/10/2008 |

 

Un pas més en Madama Butterfly. La versió de Ramon Oller de la tragèdia de la geisha Cio-Cio-San, que va estrenar a Peralada fa dos anys i que ara arriba al Condal, reviu amb dinamisme després dels canvis.

En aquesta proposta, Butterfly, el mariner i el cònsol, personatges transvestits en el primer muntatge, recuperen el seu sexe. Aquest gir no altera l'estètica de la inicial lectura coreogràfica sobre l'òpera de Puccini. En tot cas centra més el focus en el matrimonier Goro, narrador físic de la història i consciència de la geisha, un personatge masculí que segueix interpretant Sandra Rouet.
Els seus magistrals gestos ressalten el paper de vigilant dels valors tradicionals que, segons els seus, ha dilapidat Cio-Cio San (una subtil i delicada Sau-Ching Wong) al casar- se amb el mariner Pinkerton (Geoffrey Plokin). Aquest ha comprat una casa a Nagasaki amb capritx sexual exòtic inclòs sense tenir en compte que amb el seu cínic comportament traeix l'amor de la geisha. El pas a dos de Goro amb Butterfly expressa molt bé el debat moral.

Rouet, pintada de blanc i amb el tors nu, és l'enllaç de tota la trama que enfronta les dues cultures. La fragilitat i sensualitat oriental apareixen en l'univers d'aquest muntatge, ambientat en una casa japonesa amb cirerer en flor inclòs. El cònsol dels EUA (Javier García) ressalta la idea de l'imperialisme occidental, amb el vestuari dels soldats, les banderetes i una imatge de Marilyn Monroe.

La captivadora música de Puccini i la tradicional japonesa combinen bé amb la dansa. Un brillant final, amb la imatge del suïcidi de Cio sota el cirerer ensangonat, culmina aquest bon espectacle.

CÉSAR LÓPEZ ROSELL
El Periódico de Catalunya

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet