5/10/2008 |
Feia 35 anys que Tiefland no es veia a Barcelona i la pregunta que ens podríem fer és si feia falta, havent-hi tant repertori per descobrir i molt més interessant que la música de D’Albert que, si bé moments atractius, dista de ser una obra mestra.
El muntatge que es veu al Liceu, procedent de Zuric, trenca amb els clixés del drama rural i s’ambienta a les oficines d’una fàbrica, però sense aportar res interessant. Trencar per trencar sempre m’ha semblat inútil.
Musicalment les coses van molt millor, gràcies a la parella protagonista, la soprano Petra Maria Schnitzler i el tenor Peter Seiffert, a la Nuri d’Eva Liebau i a la direcció musical de Michael Boder que per cert s’estrena amb aquesta òpera com a director musical de l’orquestra del nostre teatre. Un teatre que hauria hagut d’obrir temporada amb un títol potser més lluït i, dramatúrgicament més interessant. De manera que si passen 35 anys més sense que Tiefland reaparegui a Barcelona, no la trobarem a faltar i preferirem optar per l’intens drama original d’Àngel Guimerà.
Jaume Radigales
Dietari Operístic