ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Bayo i una guitarra

12/8/2008 |

 

La soprano debuta a Torroella en un recital amb aquest instrument que inclou obres de Martín i Soler, Sor, Lorca, Palomo i Villa-Lobos.

 

María Bayo, la soprano espanyola més internacional, estrena aquesta nit a l'església de Sant Genís de Torroella de Montgrí un programa amb guitarra. La cantant, fidel al seu gust per la investigació i el risc calculat, presenta un repertori que defineix com a "difícil i delicat" en el qual ha d'adaptar la musicalitat de la seva veu a la d'un instrument de "sonoritats molt belles".
"És la primera vegada que canto amb guitarra i és un repte molt atractiu per a mi", diu l'exquisida artista navarresa, que resideix a França. Convidada d'honor del festival de l'Empordà, Bayo agraeix l'atenció que li dedica la mostra oferint recitals amb nous plantejaments de repertori. La idea del programa que ofereix avui, acompanyada per Pablo Sáinz de Villegas, va sorgir d'una trobada amb el guitarrista Pepe Romero a Los Angeles. Lorenzo Palomo va compondre per a ella una selecció de madrigals i cançons sefardites, que s'han publicat en un disc fa un mes i mig.

REPERTORI INTERESSANT
Aquestes peces, adaptades per a l'instrument, es podran escoltar per primera vegada en un escenari al costat d'altres de Martín i Soler, una selecció de Las doce seguidillas de Ferran Sor --amb què també debuta--, algunes de les Trece canciones españolas antiguas de García Lorca, dues creacions de Joaquín Rodrigo, i les Bachianas de Villa-Lobos. "Potser m'he excedit afegint aquest autor, però espero que satisfaci el gust del públic d'aquesta església tan idònia per interpretar aquest tipus de repertori".

La idea de Bayo és portar de gira aquest programa. Després de l'apoteòsic triomf a Tòquio amb la Mimí de La bohème i dels seus èxits amb El barber de Sevilla de Rossini a l'Òpera de la Bastilla de París, Rodrigo de Händel a Halle i el més recent de l'Idomeneu, del seu estimat Mozart, el juliol passat al Teatro Real, se sent il.lusionada amb els nous projectes.

La motiva especialment debutar amb la Blanche de Diàlegs de carmelites de Poulenc i amb el personatge d'Anne Trulove de Rak's progress de Stravinski, però també amb un d'aquests projectes que tant li agraden: endinsar-se al món de la música del segle XVIII i recuperar personatges i obres per adaptar-los al seu repertori. En aquest cas serà un disc, dirigit per Alessandro de Marchi, sobre la diva Faustina Bordoni que va brillar en l'era dels castrati i serà la base per a un nou espectacle.

Bayo la defineix així: "Va ser un fenomen a la seva època. Dona del compositor Hasse, era la cantant femenina més representativa per la seva gran personalitat artística. Händel i altres autors van escriure obres per a ella". Torroella podrà disfrutar l'any que ve d'aquest recital.

CÉSAR LÓPEZ ROSELL
El Periódico de Catalunya

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet