1/7/2008 |
Queyras inicia la integral de les suites.
El Festival de Músiques Religioses i del Món combina gèneres, escenaris i formats: de la cançó conscienciada del berber Khalid Izri, que diumenge va reunir a la plaça dels Jurats unes 300 persones, avui salta al claustre de la Catedral, on Jean-Guihen Queyras inicia la interpretació de la integral de les suites de Bach per a violoncel.
Més enllà de la cançó protesta pura i dura, el concert gratuït que Khalid Izri va oferir diumenge, entrant gairebé en competència amb la final de l'Eurocopa, va ser sobretot un prodigi de musicalitat, amb una formació que oferia un ampli registre de tonalitats sonores, entre Orient i Occident, als versos del cantautor: versos que parlaven de la tragèdia del seu poble, l'amazic o berber, però sempre amb una finestra oberta a l'esperança. Khalid Izri va aconseguir reunir un públic molt divers en edats i en orígens, que realment va gaudir de la seva proposta artística.
Avui, el Festival de Músiques Religioses i del Món obre el cicle Veus Íntimes al Claustre, amb el primer dels dos concerts en què el jove violoncel·lista francès Jean-Guihen Queyras interpretarà la integral de les suites per a violoncel de Bach: sis suites escrites entre el 1717 i el 1723 que es troben entre les obres fonamentals de Bach i representen tot un repte tècnic i interpretatiu per a qualsevol músic. Avui i demà, a les 9 del vespre, Queyras afrontarà el repte al claustre de la Catedral, amb el seu violoncel Gioffredo Cappa del 1696 i els recursos d'algú que ja és considerat un dels millors violoncel·listes de la seva generació.
X. CASTILLÓN
El Punt