4/5/2008 |
La venda ha anat a un ritme tan alt que s'ha omplert la sala simfònica
L'espectacle que es posa en escena avui a l'Auditori de Girona, Pagagnini, és un dels últims fenòmens de l'escena, tal com demostra l'agenda de contractacions, farcida fins al març de l'any que ve. Pagagnini és fruit de l'aliança de la companyia madrilenya de teatre d'humor gestual Yllana i del prestigiós violinista Ara Malikian.
Un quartet de corda ben peculiar mirarà de fer avui les delícies dels espectadors que ompliran la sala simfònica de l'Auditori, en un concert que en un principi estava pensat per al format d'aforament limitat de la sala. L'altíssim ritme en la venda de les entrades, però, va obligar a ampliar l'aforament i incloure la part alta de la grada fins a omplir-ho tot.
L'esbojarrat quartet de corda que formen Ara Malikian, Thomas Potiron, Gartxot Ortiz i Eduardo Ortega surten a l'escenari decidits a trencar qualsevol convencionalisme dels que encotillen habitualment la interpretació de la música clàssica. En la manera com es trenquen aquestes regles hi rau gran part de la gràcia de l'espectacle. Ara Malikian i els seus músics, que tenen un precedent en Le Quatour francesos i fins i tot en Les Luthiers argentins, per allò de barrejar humor i música, es distancien d'aquests dos grups, però, perquè no utilitzen la paraula i ho basen tot en el gest. Pagagnini és un espectacle de música, interpretada amb rigor, sense frivolitzar, però també és un espectacle d'humor gestual adreçat a un públic familiar. Trobar aquest equilibri és un dels motius de l'èxit aclaparador d'aquest espectacle estrenat l'any passat.
De fet, un dels objectius de la companyia és arribar al públic jove, ja que tal com manifesta Malikian, el capteniment obligat en els concerts de música clàssica allunyen el jovent d'aquest tipus de manifestació artística, i això provoca «frustració» en el músic libanès.
DANI CHICANO
El Punt