ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

El Palau engega un pla per donar-se a conèixer a l'estranger

1/3/2008 |

 

L'edifici de Domènech i Montaner es presentarà a Irlanda i als Estats Units.

Aprofitant la celebració dels cent anys d'existència del Palau de la Música Catalana, la Fundació ha creat un Departament de Promoció Internacional per donar a conèixer l'edifici arreu del món i situar-lo en el circuit cultural i social. Algunes de les cites que ja estan pactades són una presentació a operadors turístics i periodistes al març a Chicago i una trobada al setembre amb empresaris a Irlanda. El Palau també vol ser la seu del prestigiós premi Pritzer d'Arquitectura el 2009.

«Després de la finalització de les reformes, ara ja tenim l'edifici ben bonic i volem lluir-lo fora de Catalunya. Fins ara hem vist que en l'àmbit internacional és força desconegut, i la majoria de visitants que tenim, uns 300.000, arriben una mica de rebot, seguint la ruta del Modernisme». Clara Millet és la responsable del nou Departament Internacional, engegat a finals de l'any passat, on actualment treballen tres persones. Millet explica que, després de participar en un Congrés Internacional d'Auditoris a Londres l'octubre de l'any passat, l'Auditoria Executive Summit, van adonar-se que «ningú coneixia l'entitat». Així que van decidir llençar un pla estratègic que pretén posicionar el Palau –Patrimoni Mundial de la Humanitat–, dins el circuit cultural, social i empresarial internacional, atraure esdeveniments diversos, com ara premis i convencions, difondre les seves qualitats als mitjans de comunicació d'arreu, ser presents a les fires de turisme tant estatals com internacionals, tot això involucrant les diferents institucions, el Ministeri d'Assumptes Exteriors a Madrid, la Generalitat a través de l'Institut Ramon Llull i d'altres entitats com ara l'Institut Cervantes, amb qui estan negociant programar l'exposició de Cent Anys del Palau (actualment al Caixa Forum) en les seves diferents seus internacionals.

Entre els acords que ja s'han tancat hi ha la celebració, el 29 i 30 d'octubre vinents, de l'Auditoria Executive Summit, que l'any passat va aplegar 200 delegats d'arreu del món, principalment del Regne Unit, Austràlia i els països nòrdics. «La idea és atreure el mercat europeu i sud-americà», diu Millet.

Una altra de les cites destacades és la visita a l'abril d'un grup de periodistes noruecs i suecs. Tot i que ja se n'havien fet, és la primera vegada que els periodistes es desplacen a Barcelona exclusivament per veure el Palau. Dins el que s'anomenen viatges de familiarització, adreçats a operadors turístics, el Palau entrarà a formar part del circuit gràcies a la implicació de Turisme de Barcelona, Turisme de Catalunya i Tour España.

Però el Palau també anirà a «exhibir-se» a l'exterior: al setembre hi ha previst un viatge a Irlanda per mostrar a empresaris d'allà els avantatges del Petit Palau per acollir convencions. Els dies 10 i 14 de març es presentarà el Palau a uns 170 operadors turístics i periodistes a Chicago, en una de les oficines de Tour España, i a l'octubre es desplaçaran a Barcelona per visitar-lo personalment. El Departament projecta, a més, presentacions semblants a Londres, Milà, París i a ciutats alemanyes.

«El tema de la internacionalització és un treball a llarg termini i repercutirà en la imatge exterior del Palau i en una major explotació del Petit Palau pel que fa a actes i convencions, ja que actualment està al 40% de les seves possibilitats», explica la directora.

El premis són un altre dels objectius estratègics, per això el Palau es presentarà per setena vegada als Príncep d'Astúries: «Pensem que ara, amb el centenari, tenim més possibilitats.» D'altres premis que s'estan estudiant són el prestigiosos Pritzker d'Arquitectura. De moment estan negociant ser la seu de la convocatòria del juny del 2009.

VALÈRIA GAILLARD
El Punt

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet