ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

L'ONCA i Gerard Claret actuen demà en el 4t Cicle Petit Palau

8/1/2008 |

 

El programa es basa en les 'Quatre estacions' d'Antonio Vivaldi.

Demà a partir de les 19.30 el Palau de la Música Catalana acollirà l'Orquestra Nacional de Cambra d'Andorra (ONCA) amb Gerard Claret, el director-concertino de la formació conegut arreu per la seva trajectòria musical i pedagoga, que actuarà com a solista. El concert serà el segon del 4t Cicle Petit Palau.

El recital tindrà un total de 16 músics, amb nou violins, tres violes, dos violoncels, un contrabaix i un clavicèmbal i interpretaran un programa, d'una hora de durada, que se centra en la interpretació de les Quatre estacions de Vivaldi.

Claret, que amb el seu violí serà el solista d'aquest recital, té un extens currículum musical que inclou, entre altres, ser el fundador de l'Escola de Música de Barcelona, del Curs Internacional de música de Vic i del Trio de Barcelona, amb qui ha enregistrat diverses obres de Beethoven, Mendelssohn o Dvorak. També es director artístic del Festival internacional Narciso Yepes i membre de la Fundació Orfeó Català-Palau.
Acumula 15 anys de trajectòria amb l'ONCA, de la que en va ser el creador i fundador, una etapa professional que va iniciar el 1993 com a concertino-director. L'any 2000 va impulsar la creació de la Jove Orquestra de Cambra d'Andorra per tal d'impulsar els joves músics del Principat. Claret té també la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya. A més, compagina la seva vessant artística amb la pedagògica dirigint a escala musical l'espai Trivium de Sant Julià de Lòria.

B. ESPONA
El Periòdic d'Andorra

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet