9/12/2007 |
Més de mig segle separa Gustavo Dudamel i Pierre Boulez i un compositor, Mahler, i un segell, Deutsche Grammophon, els uneix. La vena sarcàstica del cronista el duria a afirmar que el jove director veneçolà signa una Cinquena simfonia presidida per un fervor bolivarià, però Dudamel, deixant de banda la desaforada atenció mediàtica que rep, és un músic interessant a qui ens agradaria veure aviat en un escenari català. Aquesta Cinquena no revoluciona la discografia -l'Adagietto és massa autocomplaent-, però és un bon testimoni de la magnífica feina de la Jove Orquestra Simón Bolívar. Per la seva banda, Boulez completa el cicle de les simfonies de Mahler amb la més massiva de totes, la Vuitena. Els solistes vocals, no així els cors ni la Staatskapelle de Berlín, és l'element més fluix d'una gravació de gran nitidesa, d'acord amb la visió clínica del director francès. No hi ha lloc per a grans fervors, però sí per a un impecable sentit de arquitectònic i una orella atenta a tot el que l'obra avança del segle XX.
Avui