L'Orquestra Clàssica Santa Ceciíia homenatja avui Narciso Yepes
27/10/2007 |
El pianista Joaquín Achúcarro també participarà en l'actuació. El repertori inclou peces de Manuel de Falla, Beethoven i Txaikovski.
El director Ignacio Yepes, al capdavant de la seva formació --l'Orquestra Clàssica Santa Cecília--, i el pianista Joaquín Achúcarro tancaran aquesta nit el 25è Festival Internacional Narciso Yepes. El concert, que tindrà lloc a partir de les deu de la nit a l'Auditori Nacional d'Andorra, a Ordino, promet altes dosis d'emotivitat, ja que es pretén recordar la figura del mestre Yepes quan es compleixen deu anys de la seva mort. L'actuació farà un repàs a obres dels compositors Manuel de Falla, Beethoven i Txaikovski, amb peces que eren especialment significatives per a Narciso Yepes.
El director artístic del certamen, el violinista Gerard Claret, explica que "el concert homenatge és el tret diferencial d'aquesta edició, en la qual es reconeix la figura del mestre Yepes com a peça primordial en la creació i l'evolució del Festival".
MÚSICA PER A NARCISO
El repertori d'aquesta nit, escollit curosament per Gerard Claret i Ignacio Yepes, està pensat clarament en clau d'homenatge. El fill de Narciso Yepes remarca: "És música que agradava al meu pare, el qual admirava profundament Falla. Ell sempre deia que Falla és la guitarra". D'aquest compositor, l'Orquesta Clàssica Santa Cecília interpretarà Noches en los jardines de España.
Pel que fa a Beethoven, l'obra triada per a l'ocasió és l'obertura d'Egmon Opus 84. Ignacio Yepes explica: "Era la peça preferida del meu pare. La d'un heroi que lluita contra la mort". Pel que fa a la Patètica, de Txaikovski, el director indica: "Aquesta simfonia té un sentit autobiogràfic. L'últim moviment descriu la mort del meu pare: el patiment, l'oració, la súplica, la lluita per la vida i, finalment, l'abandonament i l'entrega fins al moment de la mort".
Ignacio Yepes lloa del seu pare "la capacitat que tenia per capbussar-se en la partitura, l'esforç i el rigor que hi dedicava per treure'n a la super-
fície tota l'emoció". El músic hi afegeix que aquest treball es feia "amb llibertat i alhora des del respecte a la creació, interpretant l'obra al servei de la música i de l'expressió".
El Periòdic d'Andorra