ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Eva Marton fa pujar el llistó del programa de la Caixa Terrassa

10/10/2003 |

 

'El llac dels cignes' obrirà el 18 d'octubre el cicle de música i dansa.

La temporada de música i dansa del Centre Cultural de la Caixa Terrassa, que en aquesta edició celebra el 20è aniversari, donarà el tret de sortida el 18 d'octubre amb El llac dels cignes, a càrrec del ballet de l'òpera de Perm (Rússia). La programació de música comença el dia 30 amb l'Orquestra Filharmònica de Lieja. El director del centre, Eduard Vives, va destacar que finalment s'ha aconseguit contractar la soprano hongaresa Eva Marton, que interpretarà al febrer una selecció d'àries d'òpera.
En aquestes dues dècades, el Centre Cultural ha comptat amb la presència de 150 companyies de dansa, més de la meitat estrangeres. Després de l'estrena del ballet rus a la ciutat, aquesta temporada passarà per l'auditori egarenc el ballet cubà Danzares amb una producció d'Amor brujo amb peces de Manuel de Falla i Enric Granados.

COMPANYIA
AFRICANA
L'escena acollirà també el repertori del Ballet de l'Òpera de Niça, i el toc exòtic l'hi posaran els 20 artistes de la companyia africana de Georges Momboye amb "danses ètniques contemporànies que han sigut un gran descobriment al Festival d'Avinyó", va assegurar Vives. Farà el relleu la companyia d'Antonio Márquez, i el cicle acabarà a l'abril amb el ballet del Teatre Nacional de Brno (República Txeca) en La fille mal gardée de Jean Dauberval.
La temporada de música és "bàsicament clàssica", va avançar Vives, si bé en va destacar el gospel i espirituals dels nord-americans Children of Israel Mass Choir. El virtuosisme anirà a càrrec de la violinista Elena Mikhaïlova (acompanyada al piano per la seva mare, Viktoria Mikhaïlova). L'actuació és fruit d'un acord de col.laboració del Centre Cultural amb el Palau de la Música, ja que serveix per presentar la guanyadora del concurs Primer Palau del 2002.
El públic podrà disfrutar de la versió original de Carmina Burana, de Carl Orff, i un recital de piano de Ramon Coll. La temporada finalitza al maig amb l'Orquestra Simfònica del Vallès i l'Associació Amics de l'Òpera de Sabadell, en aquesta ocasió amb Manon, de Jules Massenet.

Antonia Peña
El Periódico

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet