ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Dives de segona generació en el Festival de Peralada

7/8/2003 |

 

Montserrat Martí i Elena Makarova presenten aquest vespre un repertori d'artistes del segle XIX.

Peralada presenta avui en concert la soprano Montserrat Martí i la mezzosoprano russa Elena Makarova, filles de Montserrat Caballé i Elena Obraztsova, respectivament.

Martí acaba d'arribar de Beirut, on va cantar un dels musicals més emblemàtics: 'West Side Story'



Les dues artistes, que actuen aquest vespre a l'església del Carme, oferiran un repertori "molt variat", afirma Montserrat Martí, amb peces de Mozart, Donizetti, Bellini, Thomas, Gounod, Massenet, Delibes, Txaikovski, Fernández Caballero i Penella, entre d'altres. Un programa en què les dues intèrprets, acompanyades pel pianista Alejandro Zabala -que ja havia actuat a Peralada juntament amb Ainhoa Arteta-, ofereixen mostres de les dues principals tradicions dels segle XIX, la italiana i la francesa.
L'espectacle, dividit en dos actes, oferirà peces com Deh, vieni non tardar, de Les noces de Figaro, de Mozart -interpretada per Martí-; Il segreto per esser felice, de Lucrecia Borgia, de Donizetti -interpretada per Makarova-; Eccomi in lieta vesta... O quante volte, de I Capuleti ed i Montescchi, de Bellini -interpretada per Martí-; Connais-tu le pays, de Mignon, de Thomas; Moi milenky druzok, de La dama de piques, de Txaikovski -interpretada per les dues cantants en rus-, i Habanera, de Don Gil de Alcalá,de Manuel Penella -un duet cantat en castellà-, entre d'altres.


Gira frustrada
De fet, aquest és el mateix repertori que havien d'oferir durant els mesos de març i abril en una gira per Rússia i diverses Repúbliques exsoviètiques. Malauradament, els vint-i-un concerts que tenien previstos es van cancel·lar per culpa de l'inici de la guerra contra l'Iraq, i "van ser les mateixes autoritats dels països qui ho van anul·lar, no pas nosaltres".
La soprano catalana ja va actuar al Festival de Peralada al costat de la seva mare, Montserrat Caballé, i com a protagonista a l'òpera de Puccini Gianni Schicchi, en l'edició de l'any 2000. Enguany és el cinquè any que hi participa.
Elena Makarova, filla d'Elena Obraztsova, ja va actuar amb Montserrat Martí el 1998 quan les dues van realitzar una gira de concerts, juntament amb Montserrat Caballé i sota la direcció de José Collado, per Estònia, Ucraïna i Rússia. Entre les seves actuacions, cal destacar la seva participació a Lohengrin, de Wagner, al Gran Teatre del Liceu, en la producció de Peter Kontwitschny, sota la direcció de Peter Schneider, i Suor Angelica, de Puccini, al Palau de la Música de València, amb Ibrahim Yacizi, entre d'altres.
Martí, que confessa que del programa d'aquest vespre es decanta "pels francesos" -li encanta el tema Ah, je suis seule... Dis-mois que je suis belle, de Thaïs, de Massenet-, reconeix, però, que no "deixaria d'interpretar un Mozart".
La filla de Montserrat Caballé acaba d'arribar de Beirut, on va participar en un dels musicals més populars, West Side Story. Martí, que va formar part fa tres anys d'aquest muntatge del musical de Broadway, anirà al Japó a principis de setembre per interpretar el paper de Maria, la protagonista, un personatge "molt complet i que suposa un repte en dues hores de musical". A més a més, la cantant encara ha de confirmar un recital a la ciutat d'Atenes, i a l'octubre travessarà l'Atlàntic per actuar a Nova York en la celebració del Dia de la Hispanitat.


Cita al Liceu
Finalment, arribarà a Barcelona l'onze de novembre per començar els assajos per interpretar al gener l'obra de Mozart Così fan tute, al Liceu. Un muntatge que Josep Maria Flotats ja va presentar al Teatro Real de Madrid.

Helena Encinas
Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet