La Fura portarà l'òpera 'El castell de Barba Blava' al Liceu
21/6/2003 |
La companyia reposarà des del 26 de juny vinent 'XXX', amb sexe explícit, al Tívoli
La Fura dels Baus empalma un projecte artístic darrere l'altre. El retorn a un teatre barceloní del polèmic XXX (Tívoli, del 26 de juny al 13 de juliol) coincideix amb l'anunci d'alguns dels seus nous treballs, entre els quals una òpera per al Liceu: El castell de Barba Blava, una peça de cambra de Béla Bartók per a dos personatges.
Aquesta serà la segona vegada que la Fura treballa al coliseu, després de D. Q., el 2000. De nou seran Àlex Ollé i Carles Padrissa, dos dels sis directors del grup, els que dirigiran la posada en escena. L'òpera, que aborda la lluita de sexes, no es representarà fins al 2008. "Els teatres d'òpera tanquen els programes amb molta antelació", diu Ollé.
La Fura encara no hi ha començat a treballar. Fa pocs dies --confirma Ollé-- que han rebut l'encàrrec del Liceu. Per ara, tots els esforços se'ls emporta La flauta màgica, de Mozart. L'òpera s'estrenarà el 7 de setembre vinent al festival alemany del Ruhr, i s'instal.larà a París i a Madrid el 2005.
UN LLIBRE DELS 25 ANYS
La Fura celebrarà els 25 anys als escenaris el 2004. Ollé avança que el col.lectiu escriu un llibre sobre la història de la formació a través de projectes artístics: "Serà visual, amb dibuixos de la gestació i dels espectacles". També inclourà textos de col.laboradors del grup, com el cineasta Fernando León o el músic Peter Gabriel.
Afegeix Jürgen Müller, un altre dels responsables de la Fura, que també estrenaran un muntatge teatral per celebrar els 25 anys. I al maig, coincidint amb la inauguració del Fòrum, atracarà al port un vaixell amb una àmplia oferta escènica, i que viatjarà a Atenes durant els Jocs Olímpics.
XXX torna a Barcelona gairebé sense canvis des que es va estrenar el 2003. Es tracta d'una peça de sexe explícit basat en una versió lliure del text del marquès de Sade La filosofia al tocador, que la Fura estudia portar al cine. Al Tívoli, XXX hi arriba després d'una llarga gira internacional amb acollides dispars.
Jordi Subirana
El Periódico