ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

La Scala de Milà obre una nova etapa sense Muti

24/7/2005 |

 

El mític teatre milanès presenta la seva nova temporada, amb nou director i propostes innovadores i experimentals.

Stéphane Lissner, el nou home fort de la Scala de Milà, ja ha presentat la seva primera temporada al capdavant d'un dels teatres d'òpera més famosos del món.

Després d'una temporada sembrada de polèmiques, problemes interns, vagues i suspensions de diverses funcions, La Scala torna a renéixer de la mà del seu nou superintendent i director artístic, el francès Stéphane Lissner, que ha proposat un programa revolucionari i molt experimental de cara als propers anys, que inclou l'estrena cada temporada d'un nou títol.

El mític teatre milanès va presentar dijous el cartell per a aquesta nova temporada que començarà el 7 de desembre, la tradicional diada de sant Ambrosi, amb Idomeneo de Mozart, dirigida per Daniel Harding i amb una posada en escena de Luc Bondy. D'aquesta manera, un director que encara no arriba a la trentena prendrà el relleu de Riccardo Muti, el dimitit director musical de la Scala.

Però aquest any la presentació no ha estat només per a aquesta temporada, sinó per als dos anys successius. El 2006 la temporada s'obrirà amb una òpera verdiana sota la direcció de Riccardo Chailly i el 2007 serà el torn de Daniel Barenboim amb Tristany i Isolda, de Wagner, amb direcció escènica de Patrice Chéreau.

Tota una declaració d'intencions de Lissner, que aquesta setmana va confessar que vol quedar-se "molts anys" a Milà per dedicar-se "a temps complet" a aquest històric teatre que tot just ara es recupera de la greu crisi interna que ha patit.

I és que la dimissió de Muti a l'abril, després de mesos d'enfrontaments amb el superintendent Carlo Fontana i amb els treballadors del teatre, va tancar un dels períodes més negres de la història del colisseu.

Ara aquesta nova programació suposa una ventada d'aire fresc, segons molts crítics musicals, ja que Lissner ha apostat per una barreja entre classicisme i avantguarda que segons molts és la millor fórmula per a aquest teatre.

D'aquesta manera, en els propers mesos passaran pel teatre milanès noms de referència com Lorin Maazel (Tosca), Riccardo Chailly (Rigoletto) o Daniel Barenboim, i d'altres més joves com Daniel Harding, Gustavo Dudamel (un director veneçolà de 24 anys que farà Don Giovanni) o Vladimir Jurowski.

"La Scala és un teatre amb una vocació pública -va dir Lissner en la presentació de la nova temporada-, el seu deure és adreçar-se a un públic sempre més ampli i transmetre el saber". I és que per al nou responsable de la Scala, el teatre "ha de tenir un gran projecte artístic, que conjugui la tradició amb la innovació, ha de poder tenir el millor: els millors directors musicals i d'escena, els millors cantants...", va dir enmig dels aplaudiments dels periodistes i els treballadors que van assistir a la presentació oficial del programa.

I és que el tarannà del nou director ha tornat la pau a la Scala, que a poc a poc comença a recuperar les ganes de tornar a ser un dels escenaris internacionals més importants del món, ja que, tal com va recordar Lissner, l'important és "creure-hi", que després, va dir, les coses ja aniran sortint.

Thaïs Gutiérrez
Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet