ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Un Rossini per a platees infantils

2/5/2003 |

 

Tricicle dirigeix 'El superbarber de Sevilla', òpera d'humor que sedueix els nens.

¿Qui ha dit que l'òpera no és cosa de nens? Fa mesos que no queden entrades per veure El superbarber de Sevilla, una versió en català de l'obra de Rossini, produïda pel Liceu, amb direcció de Tricicle i destinada al públic infantil, més breu, concentrada i còmica que l'original.
Els nens que la van a veure al Romea, bé amb la resta de la classe com a activitat escolar o per lliure, durant els caps de setmana, surten encantats amb la proposta. A l'acabar la funció els millors elogis no són per a un personatge que apareix al llibret original, sinó per al toro amb un cap que adorna la casa on transcorre la major part de l'acció. L'animal, amb unes banyes que es mouen a dalt i a baix estirant un cordó, s'ha convertit en una de les icones d'aquest muntatge. És tan popular o més que l'astut barber Fígaro, l'espavilada Rosina, l'interessat Don Bartolo i el ben plantat comte d'Almaviva.

ASSUMPTE DE BANYES

"Això del toro té sentit perquè Don Bartolo és un banyut", explica Carles Sans, de Tricicle, encantat amb l'èxit. Fa 10 anys ell i els seus companys en el trio d'humor gestual van descobrir les possibilitats de l'òpera amb un muntatge similar al Victòria que van seguir 35.000 nanos. Ni el toro ni la sorprenent escenografia de Joan Jorba, que acompanyen ara el muntatge, figuraven en el seu primer intent d'acostar la clàssica al terreny de l'humor.
"No importa si els nens es mouen una mica a les butaques en algun moment, cosa normal tenint en compte que fins i tot a nosaltres a vegades ens costa estar tota l'estona atents en una òpera", admet Sans. "Volem que el primer contacte amb l'òpera no sigui traumàtic i que els agradi la música". Segons l'actitud dels nens en la segona representació, ho han aconseguit. Aquell dia el públic, d'entre 7 i 13 anys, va aplaudir amb entusiasme totes les àries i va acomiadar amb una sonora ovació els cinc cantants i tres instrumentistes que apareixen en escena.
L'obra està sent traduïda al castellà amb vista a una gira per Espanya, seguint els passos de La petita flauta màgica. Aquesta adaptació de Comediants sobre la cèlebre òpera de Mozart, gravada en DVD, s'ha convertit en una mina per al Liceu: és la producció que més exporta el coliseu.
La Cenerentola, de Rossini, i El rapte del Serrall, de Mozart, són alguns dels títols que Tricicle estudia com a nous projectes. "¿Per quan?", va preguntar una professora que va acompanyar els seus alumnes al Romea. El Liceu té la paraula.

Marta Cervera
El Periódico

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet