L'Auditori de Lleida celebra 10 anys!
4/6/2005 |
En el concert d'aniversari, hi sonaran obres relacionades amb la música de Goyescas, de Granados.
Aquest diumenge, 5 de juny, a les vuit del vespre, l'Auditori Enric Granados de la ciutat de Lleida -sens dubte, un dels de millor acústica del nostre país- celebra el concert del desè aniversari, que han titulat Obres Goyescas.
La interpretació del concert es farà simultàniament amb la projecció d'imatges de Goya, artista en el qual el lleidatà Enric Granados es va inspirar i pel qual sentia una profunda admiració. Aquest concert també permetrà sentir per primera vegada a Catalunya la composició que Albert Guinovart va escriure sobre l'obra de piano Goyescas, de Granados, i que va titular Suite goyesca. El programa es completarà amb la música de Granados: l'Intermezzo i els cors del primer quadre de l'òpera Goyescas, i Tonadillas, en la versió per a soprano i orquestra amb orquestració de Rafael Ferrer. Els intèrprets seran Maria Lluïsa Muntada, el Cor de Cambra de l'Auditori Enric Granados -creat l'octubre del 1997- i l'Orquestra Simfònica del Vallès amb la direcció de Xavier Puig.
Inaugurat oficialment el 14 de febrer de 1995, l'Auditori Enric Granados de Lleida és gestionat per l'Instintut Municipal de Música d'aquesta ciutat. En aquests 10 anys l'Auditori s'ha convertit en l'equipament cultural musical més important de Lleida i acull en el seu edifici el Conservatori Professional Municipal de Música. L'Auditori té una sala simfònica amb capacitat per a 800 persones i una sala de cambra, situada en el primer soterrani, amb capacitat per a gairebé 250 persones. A més d'això, l'edifici acull també una biblioteca-fonoteca de 400 metres quadrats i una capacitat de 150 persones.
Pere Andreu Jariod
Ritmes.net