ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

La nova temporada de l'OBC recorda Xostakòvitx en el centenari del seu naixement

23/3/2005 |

 

Ernest Martínez Izquierdo posposa fins al juny anunciar si renova o no el seu contracte com a director titular de la formació.

Xostakòvitx serà el protagonista de la nova temporada de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) arran de la celebració del centenari del seu naixement, un autor que compartirà cartell amb altres compositors del segle XX, com Alban Berg, però també d'altres èpoques i estils com Haydn o Chopin. La del 2005-2006 serà una temporada, a més, farcida de solistes de prestigi internacional com la soprano neozelandesa Kiri Te Kanawa, que col·laborarà amb l'OBC per primera vegada, o la pianista Maria Joao Pires. Degut a l'èxit de públic, que arriba als 157.000 assistents en l'actual temporada, l'Auditori oferirà un nou abonament de dimarts a dijous. El director de l'OBC, Ernest Martinez Izquierdo, dirà si renova o no el seu contracte amb l'entitat el juny.

Donar suport a la creació dels segles XX i XXI, comptar amb la presència de grans noms de la interpretació i oferir un programa ampli tant en estètica com en períodes, són les línies principals de la nova temporada de l'OBC, que consolida així la voluntat d'arribar a un públic heterogeni en edats i gustos. D'entre la varietat de compositors programats sobresurt Xostakòvitx, de qui es commemora el centenari del naixement el 2006, i Richard Strauss, escollit, entre altres músics, pel director Emmanuel Krivine, a l'octubre, i la soprano neozelandesa Kiri Te Kanawa, al novembre.

Dels 29 concerts programats, Ernest Martínez Izquierdo, director de l'OBC, va destacar-ne el número u, al setembre, per la presència del director i violinista Thomas Zehetmair, que enguany substitueix Christian Zacharias al capdavant del Festival Mozart. El concert dedicat als 70 anys de l'estrena del concert d'Alban Berg a Barcelona, el gener del 2006, és un altre dels plats forts del curs. El polèmic violinista Gidon Kremer, que va sorprendre el públic l'any passat amb un repertori de Beethoven, interpretarà el concert A la memòria d'un àngel, juntament amb altres peces, com la realitzada per encàrrec de Benet Casablancas.

Seguint el principi de contraposar autors «aparentment diferents», Messiaen i Malher sonaran junts en un altre dels concerts remarcats pel director. El març del 2006, la soprano Lilli Paasikivi interpretarà l'Ascensió, de Messiaen, i La cançó de la terra, de Mahler. «Tots dos tracten del trànsit cap a l'altra vida des de punts de vista diferents, però compartint el mateix amor per la natura», va dir Izquierdo.
Brahm i Sibelius, l'abril del 2006, protagonitzaran un altre dels concerts «contrastats», amb Rudolf Buchbinder al piano. La temporada 2005/2006 de l'OBC també portarà a l'escenari de l'Auditori Maria João Pires, el maig del 2006, sense oblidar els «grans intèrprets del país», Lluís Claret, Ros Marbà, Salvador Brotons i Salvador Mas, i les obres de Lleonard Balada, Nuix, Mompou i Montsalvatge.

Futur incert
Izquierdo no va voler parlar ahir de la renovació del seu contracte amb l'OBC i va dir que comunicarà la decisió al juny. El febrer va transcendir als mitjans de comunicació que els membres de l'orquestra havien pres posició, en una votació interna, contra la seva permanència. Tot i això, el Consorci de l'Auditori va proposar al músic català la renovació fins al 2009

A l'Auditori de dimarts a dijous amb la Sèrie F
Per donar resposta a la demanda creixent d'entrades, l'Auditori ha creat una nova sèrie d'abonament, la F. A part dels tres concerts habituals del cap de setmana, l'OBC n'oferirà set que tindran lloc en dimarts, dimecres o dijous. Izquierdo va assenyalar la idoneïtat d'aquesta opció, que permet «explotar» un programa que «millora» amb les repeticions. A més, s'han ampliat els descomptes per a joves de 10 a 17 anys, que podran pagar les entrades amb un 75% de descompte si van acompanyats d'un adult abonat. Els joves de 17 a 24 anys tindran un 50% de reducció en el preu de les entrades en qualsevol modalitat d'abonament. Enguany s'han superat els 12.000 abonats i les 157.000 entrades venudes, unes xifres que porten Joan Oller, el director general de l'Auditori, a concloure que la línia artística proposada és «ben rebuda» pel públic i per aquest motiu pretenen continuar amb la mateixa orientació. Amb vista a la nova temporada, l'objectiu fixat és assolir 12.600 abonats i 165.000 assistents.

V. Gaillard
El Punt

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet