Harry Christophers torna a la 'Passió segons Sant Mateu'
8/4/2003 |
El director britànic dirigeix avui al Palau The Sixteen i The Symphony of Harmony and Invention.
Habitual de les cites musicals de la Fundació La Caixa, el director britànic és el responsable aquest vespre (20 h) d'una de les cites tradicionals del calendari musical, el Concert de Setmana Santa.
C om ja va fer-ho el 1999, Harry Christophers dirigeix al Palau de la Música Catalana una de les peces totèmiques de la història de la música, la Passió segons Sant Mateu, de Bach. Com en aquella convocatòria, a l'escenari hi haurà The Sixteen, un dels millors cors del panorama actual, i The Symphony of Harmony and Invention, el seu grup orquestral associat.
Però a diferència d'aquell concert, avui no hi haurà una massa vocal participativa en la interpretació dels corals luterans que van puntuant la partitura (en aquella ocasió va anar a càrrec de l'Orfeó Català, que, justament, diumenge que ve oferirà al Palau la seva versió de la Passió bachiana), sinó només les veus del cor anglès.
Un altre punt divergent respecte a la versió escoltada el 1999 és la tria dels solistes. El tenor Charles Daniels serà aquest vespre l'Evangelista, i el baix-baríton Michael George, Crist. Però pel que fa a les àries, en lloc de recórrer a solistes de més anomenada, Christophers ha optat per encomanar-les a diversos membres de The Sixteen, en concret les sopranos Angharad Gruffydd Jones, Cecilia Osmond i Elizabeth Cragg, el contratenor Angus Davidson, les contralts Frances Bourne i Alexandra Gibson, els tenors Matthew Vine i Mark Dobell i els baixos Jonathan Arnold i Benjamin Davis.
Altres cantaires del cor tindran al seu càrrec papers més ocasionals, com Judes, els grans sacerdots, els testimonis i les criades. Aquesta opció interpretativa segueix la tradició de l'època de Bach, en què les àries eren cantades pels líders de cada secció del cor.
Avui