ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Rosa Cullell, nova directora general del Liceu

23/2/2005 |

 

L'actual consellera delegada del Grup 62 substitueix Josep Caminal com a màxim responsable del coliseu operístic.

Cullell era una de les executives de confiança de Josep Vilarasau, present al Liceu com a president del Consell de Mecenatge




E l ball de noms i les travesses s'han acabat. Rosa Cullell, consellera delegada del Grup 62, serà la nova directora general del Gran Teatre del Liceu, prenent el relleu de
Josep Caminal.

Així ho va anunciar ahir el departament de Cultura de la Generalitat a través d'un comunicat. Com explicita el text, "El Consorci del Gran Teatre del Liceu, integrat per la Generalitat, el ministeri de Cultura, i l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona, ha acceptat avui que Rosa Cullell sigui la nova directora general, en substitució de Josep Caminal, que l'ha dirigit durant els últims dotze anys".

El comunicat també esmenta que "Cullell ha estat proposada per a aquest càrrec per la consellera de Cultura, Caterina Mieras, amb el consens de totes les institucions del Consorci".

Curiosament, el nomenament arriba després que dilluns es va reunir la comissió executiva del teatre sense que es decidís res sobre la successió de Caminal, que a finals de gener va comunicar la seva decisió de deixar el teatre per assumir el càrrec de director general de Presidència del Grup Godó. L'aposta per Cullell tanca les hipòtesis que circulaven aquests dies i que apuntaven a noms com els d'Anna Birulés, Josep Maria Bricall, Joan Francesc Marco o Antoni Dalmau. Ni la consellera Mieras ni Rosa Cullell van voler fer declaracions sobre el nomenament.

Nascuda el 14 de març de 1958 a Barcelona, Rosa Cullell és llicenciada en ciències de la informació per la Universitat Autònoma de Barcelona i diplomada en alta direcció per l'IESE. La seva experiència periodística passa per diverses etapes professionals a Mundo Diario, la BBC de Londres, Televisió Espanyola a Catalunya i El País. També va treballar com a coordinadora de temes culturals i d'ajut als immigrants per al ministeri d'Immigració d'Austràlia.

La Caixa i Grup 62
El 1988 es va incorporar com a directora de Comunicació de La Caixa, entitat de la qual també ha estat subdirectora general i, més tard, directora general adjunta i membre del comitè de direcció de l'entitat. L'octubre del 2002 va ser nomenada consellera delegada del Grup 62, el grup editorial en català més important, participat, com a accionista majoritari, en un 80 per cent per La Caixa. L'any passat, el Grup 62 va acomplir el pla de viabilitat i la reestructuració empresarial, registrant un resultat positiu abans d'interessos, impostos i amortitzacions i preveient que per al 2006 el grup serà del tot viable i obtindrà beneficis nets.

Considerada una de les executives de màxima confiança de Josep Vilarasau, antic president de La Caixa, Cullell va ocupar diversos càrrecs vinculats a aquest grup financer en representar l'entitat als consells de Panrico (n'és vicepresidenta), Telesp (Telefónica de São Paulo) i Port Aventura (on és consellera). Per la seva banda, Vilarasau ha estat una presència activa al Liceu com a president del seu Consell de Mecenatge.

Rosa Cullell es trobarà amb un teatre que, sota la direcció de Josep Caminal, ha viscut un incendi traumàtic el 1994 i una reconstrucció que ha modernitzat la maquinària del coliseu de la Rambla. Amb xifres rècord d'espectadors i abonats, el Liceu compta, des de començaments del 2005, amb un nou contracte programa de validesa per cinc anys que marca les grans línies pressupostàries i d'actuació. El contracte programa inclou una redefinició del finançament del teatre, a través de la qual la Generalitat i el minisde Cultura ampliaran les seves aportacions en paral·lel al descens de les de l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona.


Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet