ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

L'ONCA proposa un Concert de Carnaval pedagògic per als infants

12/2/2005 |

 

Interpretarà 'Pere i el llop', de Prokofiev, amb la companyia de titelles Etcètera. L'Orquestra Nacional i Lluís Claret tocaran dimarts al Palau de la Música.

El Concert de Carnaval d'aquest any tindrà un to pedagògic. És per això que l'ONCA ha triat la companyia de titelles Etcètera per interpretar Pere i el llop, una obra de Sergei Prokofiev adreçada al públic familiar, especialment a nens d'entre quatre i deu anys. El concert de l'Orquestra Nacional i el grup de titelles tindrà lloc avui a les sis de la tarda i demà a les onze del matí a l'Auditori Nacional i obre la temporada de concerts de l'ONCA, patrocinada per la Fundació Crèdit Andorrà.

A més de la temporada a Andorra, l'Orquestra Nacional, amb el seu concertino director, Gerard Claret, i el violoncel.lista Lluís Claret, continua el cicle Petit Palau al Palau de la Música Catalana. Dimarts que ve interpretaran a l'escenari de Barcelona (a les nou de la nit) obres de Cervelló i Montsalvatge, que ja han estrenat a Andorra.

L'ONCA i la companyia Etcètera tindran avui i demà Adolf Pla com a director de la part musical del Concert de Carnaval. El pianista i director fa anys que es dedica a la pedagogia musical i a Pere i el llop, de Prokofiev, ha treballat amb Enrique Lanz com a director escènic. L'obra es presenta com un conte musical en el qual els personatges s'associen al so dels instruments de manera que els més petits s'hi vagin familiaritzant.
EL CICLE PETIT PALAU Quant a la cita de dimarts, l'ONCA i els germans Claret interpretaran Tres reflexos sobre una pastoral d'hivern, de Xavier Montsalvatge, i Gemini, de Jordi Cervelló, dues obres encarregades pel Ministeri de Cultura als dos compositors catalans i que han estat estrenades a Andorra. El cicle de l'ONCA al Palau de la Música Catalana, iniciat l'any passat, tindrà dos concerts més: un el 12 d'abril dedicat íntegrament a grans serenates i un el 10 de maig amb Manel Camp.


El Periódic d'Andorra

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet