ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

L'òpera Parsifal, des del Gran Teatre del Liceu, en directe per Catalunya Música

1/2/2005 |

 

Aquest dimarts, 1 de febrer, Catalunya Música oferirà la transmissió en directe, des del Gran Teatre del Liceu, de l’òpera Parsifal, de Richard Wagner, amb el tenor Plácido Domingo encapçalant un repartimet de luxe. L’emissió començarà minuts abans de les 19:30 i els comentaris aniran a càrrec de Jaume Radigales, Josep Casals i Xavier Cester.

Al costat de Plácido Domingo, hi trobem la soprano lituana Viloeta Urmana, el baix finès Matti Salminen, i el baríton danès Bo Skovhus. Entre la resta de cantants destaquen Sergei Leiferkus i Theo Adam. La direcció d’escena la firma Nikolaus Lenhoff i la musical va a càrrec del director titular Sebastian Weigle al capdavant del Cor i l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu. També hi participa el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana.

Parsifal, definida pel mateix compositor com a "festival escènic sagrat", és l’última òpera de Richard Wagner. Es va estrenar a Bayreuth l’any 1882 i trenta-un anys després, el 1913, va arribar al Liceu, l’escenari que en va acollir la primera representació autoritzada fora del teatre creat per Wagner a Bayreuth. Està basada en les llegendes medievals sobre el Graal a partir del poema Parzival de Wolfram von Eschenbach i és el màxim exponent de la idea de redempció, amb un elevat contingut simbòlic i un caràcter iniciàtic que la situen al punt més alt de l’expressió mística en música.


La Porta Clàssica

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet