El concert 'Visions del Quixot' obre l'Any del Llibre
25/1/2005 |
Quatre-cents anys després de la primera visita a Barcelona, Don Quixot i Sancho Panza tornaran demà a la ciutat per assistir des de la platea de l'Auditori al concert que inaugurarà l'Any del Llibre. El noble i l'escuder seran dos convidats especials a l'acte que obrirà un intens programa que ocuparà el 2005 i que, oficialment, s'obre amb Visions del Quixot, un espectacle de 70 minuts format per diverses peces musicals inspirades en l'obra de Cervantes.
Per presentar el programa de l'Any del Llibre, ja definitiu --un petit volum de 224 pàgines que esmenta les més de 500 activitats previstes--, es van reunir ahir al Palau de la Virreina els representants de les administracions que participen en l'organització: l'ajuntament, la diputació, la conselleria i el Ministeri de Cultura. El regidor Ferran Mascarell va afirmar que el pressupost previst oscil.la al voltant dels 10 milions d'euros, que assumiran els quatre organismes esmentats --bàsicament l'ajuntament i la Generalitat-- i els nombrosos patrocinadors que aportaran o bé diners, o bé organització.
Ahir també es va presentar una publicació especial amb els vuit capítols del Quixot que tenen per escenari la ciutat de Barcelona, i que es basa en l'edició de Martí de Riquer, amb pròleg d'aquest investigador i epíleg de Carme Riera.
Sota la direcció de Quim Lecina, el programa del concert de demà --que també es repetirà dijous-- conté quatre peces, El Quixot i Barcelona, estrena, peça de Pere Josep Puértolas; l'obertura de Burlesta del Quixot, de Georg Phillip Telemann; Tres cançons de don Quixot a Dulcinea, de Maurice Ravel, i El retablo de maese Pedro de Manuel de Falla. Els intèrprets seran Olatz Saitua (soprano), Manel Valdivieso (tenor), Joan Martín-Royo (baríton) i Ricard Sadurní (actor).
M.E.I.
El Periódico