ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

El col·lectiu de compositors de Tarragona fa soci d'honor el mestre Joan Guinjoan

23/1/2005 |

 

El músic es mostra il·lusionat amb la condecoració i els encoratja a continuar amb la seva tasca.

El col·lectiu de compositors de Tarragona es va reunir ahir per celebrar un dinar al Vendrell per un motiu d'excepció. Es va reconèixer el mèrit del compositor tarragoní amb més projecció internacional, Joan Guinjoan, a qui es va nomenar membre d'honor. L'acte va comptar amb la presència de Montserrat Icart, de l'Ajuntament de Tarragona, Narcís Castanyer, el director de la Fundació Pau Casals, i el propi Guinjoan que es va mostrar molt il·lusionat per ésser reconegut per col·legues de la província. Va encoratjar-los a continuar amb la seva tasca de promoció dels compositors de la demarcació.

Joan Guinjoan va rebre ahir una condecoració més, però amb un gust especial. El col·lectiu de compositors de Tarragona es va reunir amb el mestre per nombrar-lo soci d'honor de l'associació. La trobada va consistir en un dinar al restaurant que és a punt d'inaugurar-se a la Vil·la Casals. Per a l'ocasió es van reunir gairebé tots els membres del col·lectiu, només en faltaven tres, la representant de l'Ajuntament de Tarragona, Montserrat Icart, i el director de la Fundació Pau Casals, Narcís Castanyer. A tots se'ls va obsequiar amb una caixa de bombons amb disseny musical i fotografia de Pau Casals que acaba de treure al mercat la pastisseria Soler del Vendrell. L'Ajuntament de la localitat també els va regalar el llibre Petita història de Pau Casals. Durant els parlaments, Guinjoan es va mostrar molt agraït per la condecoració i al mateix temps esperançat pel treball que l'organisme està duent a terme a la demarcació per difondre les creacions dels compositors locals. Tot i que des de la fundació del col·lectiu el músic havia estat en contacte amb els actes que celebraven no va ser fins ahir que van establir un vincle reconegut. Guinjoan és un destacat membre de l'anomenada Generació del 51 i referència obligada de la música catalana del segle XX. El seu període de consolidació va arribar amb l'òpera Gaudí (1989-1991) que es va convertir en la seva obra de maduresa en què convergeix l'experiència musical acumulada durant la seva trajectòria.

Una de les membres de l'organització, Carlota Baldrís, va reconèixer que «Guinjoan sempre ens ha fet de padrí i ens ha esperonat a continuar treballant». La directora de l'escola de música del Vendrell va parlar sobre el projecte que enguany durà a terme el col·lectiu: composicions per a cor de veus blanques. Des de la seva formació, el col·lectiu composa peces per a un grup d'instruments o veus i amb posterioritat programa concerts arreu de la demarcació. Amb aquest tipus d'activitats, el col·lecti
u reivindica el territori tarragoní com a font de bons professionals: «Volem demostrar que la gent de fora de Barcelona també es mou.»


El Punt

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet