Basso, nou director del Cor del Gran Teatre del Liceu
3/12/2004 |
L'italoargentí José Luis Basso s'estrenarà com a nou director del cor del Gran Teatre del Liceu, càrrec que ocupava William Spaulding, amb Rigoletto, de Verdi. El títol operístic es representarà a partir del dia 11 amb el baríton Carlos Álvarez com a protagonista.
Basso, que ja havia treballat al Gran Teatre anteriorment, com a assistent dels mestres Romano Gandolfi i Vittorio Sicuri, és responsable del cor del Maggio Musicale Fiorentino des del 1996, amb el qual ha guanyat un Grammy. Ha treballat amb batutes de primer ordre com Zubin Mehta, Riccardo Muti, Claudio Abbado, Seiji Ozawa, Antonio Pappano i Valeri Gergiev.
Gaudí, de Guinjoan, va ser l'última òpera en què va treballar al Liceu. La seva última col.laboració, no obstant, va ser el Rèquiem alemany de Brahms, a l'Auditori. L'etapa de Spaulding ha coincidit amb la de Bertrand de Billy, director musical substituït per Sebastian Weigle a l'estiu.
El Periódico