ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Música per a nadons

18/11/2004 |

 

L'Auditori de Barcelona acull a partir del 27 de novembre unes 50 famílies que participaran en el projecte Vull escoltar música amb el meu fill, una activitat que pretén introduir els nens de 0 a 3 anys en el món de la música.

El cicle, que es fa per segon any consecutiu, proposa set sessions en què es pretén aprofitar les increïbles capacitats d'aprenentatge dels nens de 0 a 3 anys, l'edat en què també, a través de l'oïda, aprenen el llenguatge parlat.

Les set sessions tindran lloc en dissabte al matí, de novembre a abril, i preveuen una trobada informativa amb una psicòloga que explica els beneficis de la música en l'educació infantil i un taller d'audició per orientar els pares en els criteris auditius. Pares i fills tambe assisteixen a un dels Concerts en Família que organitza l'Auditori, i participen en tres tallers en què s'analitza l'actitud dels pares a l'escoltar la música, es deixa als infants crear la seva pròpia música i, a través del massatge, s'intenta que els pares descobreixin als seus fills el ritme, la melodia, les pauses i els canvis de música. Finalment, els pares assisteixen a un concert de l'OBC perquè relacionin l'experiència adquirida amb la música per a públic adult.

Aquesta proposta se suma a la també iniciada pel Palau de la Música d'oferir música per a nadons, dues iniciatives punteres a Europa, segons va explicar Joan Ollé, director general de l'Auditori. "A Barcelona, sumant les ofertes musicals adreçades a nens (Auditori, Palau de la Música, Fundació La Caixa i Liceu), superem l'oferta de qualsevol ciutat d'Europa i ens estem convertint en un punt de referència", assegura Ollé, que ja prepara per a l'any que ve un cicle per a embarassades.

Marta Porter
Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet