ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Troben una obra per a piano i orquestra de Toldrà fins ara inèdita

29/10/2004 |

 

Narcisa Toldrà, filla del compositor Eduard Toldrà ha trobat una partitura inèdita del seu pare al costat d''unes gravacions privades que va fer al violí entre el 1931 i el 1932 tocant la seva obra '”Sis sonets” (per a violí i piano), segons ha informat l'editora La Mà de Guido. Es tracta de “Les danses de Vilanova”, composició per a piano i orquestra de corda, de la qual se'n coneixia únicament una versió per a cobla. L’editora La Mà de Guido, coincidint amb el seu vintè aniversari, ha presentat les edicions tant de la partitura com del CD que conté la gravació restaurada de Toldrà.

La Mà de Guido va néixer el 1984 com una petita empresa inventora d'un dels tres primers programes a nivell mundial per editar partitures a través d'ordinador. L’any 1995, van fundar els segells segells discogràfics La Mà de Guido i Ars Harmònica, els quals han editat fins ara 186 cd.

Per celebrar el seu aniversari, l'editora inicia ara un nou projecte que consisteix en la recuperació de gravacions històriques d'intèrprets espanyols i catalans. Els dos primers discos editats fins ara presenten les úniques gravacions que es coneixen interpretades per Isaac Albéniz i Enric Granados, juntament amb altres gravacions de diferents pianistes i compositors. El segon disc, gravacions de Toldrà, Joan Massià i Joan Manén.


La Porta Clàssica

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet