ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

El Festival d'Òpera de Butxaca pren nou impuls

21/10/2004 |

 

La novena edició s'estén per cinc espais amb estrenes absolutes i obres infreqüents del repertori.

El Malic pot haver abaixat el teló, però el Festival d'Òpera de Butxaca nascut al si de la petita sala del Born continua endavant amb una edició, la novena, que posa l'accent en la nova creació.

El director artístic del certamen, Toni Rumbau, va voler destacar la resposta positiva de les institucions a l'hora de recolzar una iniciativa que sembla tenir bones perspectives de futur. Això, almenys, és el que es desprèn del conveni que la Generalitat estaria disposada a signar per tres anys i del retorn a la periodicitat anual. A més, sense el Malic, el Festival ha trobat aixopluc en cinc espais: la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya, la Sala Tinta Roja, la Sala Beckett, el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) i la Sala Tísner del Centre Cívic Cotxeres Borrell.

Segons Rumbau, la nova etapa del certamen vol posar èmfasi "en les noves creacions" i en el vessant internacional. Per motius pressupostaris, "aquest any no ha estat possible dur una companyia internacional", però el juny del 2005 l'Òpera de Halle, a Alemanya, estrenarà Juana, d'Enric Palomar, títol que arribarà durant el proper Festival al Romea. De fet, Rumbau vol establir acords tant amb sales alternatives de la ciutat com amb el Lliure, el Mercat de les Flors i el mateix Romea.

El Festival arrenca els dies 19 i 20 de novembre amb una proposta ja vista fa dos anys, Don Giovanni, autòpsia de l'òpera de Mozart a càrrec del titellaire Pepe Otal, això sí, en un marc idoni, la sala de dissecció de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya, i amb alumnes de cant de l'Escola Superior de Música de Catalunya. La cupletista, un recull de cançons de Cándida Pérez Martínez (19 i 20 de novembre) donarà pas a un espectacle al voltant de la música de Leonard Bernstein, The Love of My Life, que aplega l'òpera Trouble in Tahiti i el cicle Àries i barcaroles. La companyia Opera Mobile dirigida per Joan Anton Sánchez, presència regular del Festival, en serà l'intèrpret (25 i 28 de novembre).

Una estrena absoluta destaca en la programació, Bruna de nit, una òpera familiar composta per Xavier Pagès amb llibret en vers de Joan Duran (27 i 28 de novembre). Es tracta, però, d'una versió només concertant, si bé la companyia Roseland ja ha mostrat el seu interès a muntar-la. La darrera proposta és un tàndem que incideix en una altra línia del Festival, les obres poc conegudes del repertori. Xavier Puig dirigeix el grup L'Òpera de Tres Rals a La vídua enginyosa de Pergolesi i El telèfon de Menotti (27 i 28 de novembre). A més, coincidint amb el certamen tindrà lloc l'Encontre Internacional NeWoP, una trobada de professionals del món de l'òpera, i un curs d'escriptura de llibrets a la Sala Beckett.

Xavier Cester
Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet