ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

El Cor Monteverdi i el camí de Santiago

15/9/2004 |

 

El cor anglès compleix 40 anys i ho celebra amb un disc de polifonia espanyola i portuguesa.

El Cor Monteverdi ha volgut celebrar els seus quaranta anys d'una manera peculiar. Potser un altre cor hagués enregistrat música del seu país (hi ha interessants compositors anglesos de la mateixa època), però el conjunt fundat per John Eliot Gardiner ha volgut dur a terme un projecte més ambiciós i original: coincidint amb l'any Xacobeo han fet una sèrie de concerts per diferents catedrals del camí de Santiago i han tret al mercat un disc compacte amb tot un seguit d'obres a cappella (sense acompanyament instrumental) d'alguns dels autors més destacables de l'època d'esplendor de la polifonia ibèrica dels segles XVI i XVII. El disc en qüestió es diu Santiago a cappella i va ser gravat a Londres a principis del mes de maig.

Els autors d'aquest recull són bàsicament espanyols i portuguesos: van de Tomás Luis de Victoria o Alonso Lobo a Francisco Guerrero o Manuel Cardoso, tot passant per un fragment del Llibre Vermell de Montserrat (l'altra gran ruta de peregrins de la Península). En total són 10 peces religioses que formen part dels arxius de les diverses catedrals que formen part del camí de Santiago: Jaca, Santo Domingo de la Calzada, Burgos, Lleó o Santiago.

Aquestes i altres peces, fins a cinquanta de diferents, es van poder sentir en directe durant el mes de juliol per diferents esglésies i catedrals del camí, en una quinzena de concerts fets pel cor i dirigits per John Eliot Gardiner. Aquest disc no només serà una "fotografia" sonora de l'estat del cor l'any que fa 40 anys, sinó que ens "regalen" les seves versions impecables d'algunes peces de la millor polifonia de la Península, molt estimada, d'altra banda, sempre per grups anglesos de les mateixes característiques (Tallis Scholars o The Sixteen també han gravat música d'aquesta època), i que tanta falta fa que es valori a casa nostra.

Pere Andreu Jariod
Ritmes.net

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet