L'OBC recupera el seu cicle de cambra
21/2/2003 |
L'Auditori de Barcelona habilita un espai mentre espera la Sala de Cambra, que es començarà a construir aquest estiu.
Els músics de l'OBC recuperen el seu cicle de música de cambra després de dos anys de no fer-se. El cicle, abans només de solistes, s'obre ara a tots els músics de l'orquestra.
E ls músics de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) tornen a posar en marxa, a partir del 3 de març, el seu cicle de música de cambra, després de dos anys de fer-se. Es tracta de cinc concerts els dilluns a les vuit del vespre a càrrec de diferents músics de l'orquestra. Així, el 3 de març, Magdalena Barrera i Magdalena Martínez oferiran peces per a arpa i flauta; el 10 de març vuit músics interpretaran octets de Mendelssohn i Niels Wilhelm Gade; el 17 de març es podrà escoltar el Quintet en sol major de Dvorák i La oración del torero de Turina; el 12 de maig una formació de quartet oferirà peces de Beethoven, Persichetti i Villa-lobos; i el 26 de maig, interpretaran el Quartet per a trompa i cordes d'Amon i el Quintet per a trompa, violí, 2 violes i violoncel de Mozart.
Assignatura pendent
Recuperar aquest cicle era una de les assignatures pendents dels responsables de l'Auditori, ja que durant anys s'havia fet amb molt d'èxit al Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona, tot i que fa dues temporades es va aturar "per problemes logístics", segons va dir ahir el director general de l'Auditori, Joan Oller.
El cert, però, és que després d'inaugurar-se l'Auditori el 1999, el cicle va passar a fer-se a la Sala Polivalent del nou equipament, però un any després es va haver de suspendre, ja que la sala va haver de tancar afectada per les obres de l'Escola Superior de Música de Catalunya.
No ha estat fins dos anys després que els responsables de l'Auditori han trobat un nou espai on els músics pudran mostrar-se en formació de duo a octet. La Sala de Columnes no és res més que un espai mort al tercer pis on s'hi han pogut encabir un escenari i dues-centes cadires i que compta amb l'aprovació dels músics, que asseguren que té una bona acústica. Oller va dir que també havia estudiat la possibilitat d'utilitzar el Foyer o la Sala Simfònica obrint només la platea, però finalment es van decidir per la Sala de Columnes perquè "és un espai més acollidor i més adequat per a la música de cambra".
L'objectiu d'aquest cicle és "donar a conèixer els músics de l'OCB en un format diferent" i "seguir l'exemple d'orquestres com les de París i Berlín, els músics de les quals fan música de cambra", segons va assenyalar la flautista Magdalena Martínez.
Oller es va comprometre a donar continuïtat a aquest cicle, els concerts del qual tenen un preu simbòlic de 3 euros, i va assegurar que s'organitzarà cada any, "encara que potser en un altre espai".
La sala de cambra
Aquest altre espai hauria de ser, per lògica, la Sala de Cambra, que tot i estar prevista, per dificultats pressupostàries mai no es va construir. Oller va informar ahir que tot i que només es compta amb els diners que aporten la Generalitat i l'Ajuntament -4,5 milions d'euros dels 9 milions pressupostats (l'altra meitat l'hauria de posar el ministeri, però de moment s'hi nega)-, les obres de construcció començaran aquest estiu i espera que la temporada 2004-2005 ja es pugui utilitzar.
Marta Porter
Avui