6/2/2025 |
Dimecres, 12 de febrer (Sala de Concerts, 20 h), tornarà al Palau de la Música Catalana la pianista Alice Sara Ott, en aquesta ocasió en solitari al cicle Palau Piano, per oferir un programa romàntic que combinarà Sonates per a piano de Ludwig van Beethoven i una tria de Nocturns de l’irlandès John Field.
Alice Sara Ott és considerada una intèrpret formidable i amb visió de futur. Gràcies als seus projectes artístics visionaris, així com als àlbums d’èxit mundial i col·laboracions amb les principals orquestres i directors del món, captiva el públic d’arreu amb unes actuacions úniques de gran brillantor tècnica. La pianista alemanya ha actuat en diverses ocasions a l’escenari modernista, les dues darreres l’octubre del 2023 al costat de la London Symphony Orchestra, dirigida per Antonio Pappano, en un concert del cicle Palau 100, i el desembre del 2022 amb el concert Echos of life, amb el videoartista Hakan Demirel, en la temporada de la Franz Schubert Filharmonia al Palau.
En aquesta ocasió obrirà el programa la Sonata núm. 19 de Ludwig van Beethoven, de qui també interpretarà les Sonates núm. 30 i núm. 14. De les tres, destaca la Sonata núm. 14, en Do sostingut menor, op. 27 núm. 2, “quasi una Fantasia”, posteriorment coneguda amb el sobrenom Clar de Lluna, composta l’any 1801 i dedicada a la comtessa Giulietta Guicciardi. “El cèlebre primer moviment ens imbueix d’una profunda melangia, seguit d’un breu «Allegro» en Re bemoll que ens introduirà a l’apassionat «Presto agitato». Iniciat amb uns impetuosos arpegis a la mà dreta, comencen un moviment abassegador. Sobre una forma sonata, la llibertat creativa justifica, com ja havia succeït amb la precedent Sonata núm. 13, l’esment «quasi una Fantasia»”, explica el crític musical Lluís Trullén al programa de mà del concert.
La selecció del compositor de Bonn es completa amb una tria de Nocturns de l’irlandès John Field, contemporani de Beethoven i cèlebre per l’atenció que va dedicar, justament, a aquesta forma, la més freqüentada del seu catàleg. John Field va ser una figura rellevant en la història del piano com a concertista, pedagog i divulgador de l’instrument gràcies a la seva relació amb el constructor de pianos Clementi. “La prolífica producció pianística de Field, en la qual figuren set Concerts per a piano, és coneguda per haver creat el gènere del nocturn romàntic, que excel·lirà amb la figura de Chopin”, explica Lluís Trullén. “D’un caràcter nostàlgic i amb la possibilitat expressiva que oferien les noves evolucions mecàniques del piano, escriu divuit Nocturns on els acompanyaments ondulants amb la mà esquerra atorguen el protagonisme al melodisme de la mà dreta, plena de figuracions i cromatismes suggeridors”. Precisament Alice Sara Ott acaba de publicar la integral dels Nocturns de Field amb Deutsche Grammophon.
Catclàssics