ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

El Festival Shakespeare coprodueix la seva primera òpera

22/7/2004 |

 

Un 80% de les obres del certamen de Santa Susanna són coproduccions.

Si el pressupost de la primera edició del Festival Shakespeare de Santa Susanna va ser de 360.000 euros, enguany les previsions superen el mig milió. Un 80% dels títols que es presenten són coproduccions, entre les quals destaca l'òpera La violació de Lucrècia .

Ángel Corella & Stars of American Ballet interpreten passos a dos inspirats en obres de Shakespeare (El somni d'una nit d'estiu, L'amansiment de l'harpia i Romeu i Julieta), que s'intercalen amb les interpretacions dels actors Bea Segura i Sergio Peris-Mencheta. L'altra gran aposta del festival és la coproducció de l'òpera La violació de Lucrècia, dirigida per Carme Portaceli i amb música del Grup Instrumental de València. Portaceli ha forçat el llibret de Britten aclarint que Tarquinus, en comptes de raptar Lucrècia, en realitat la viola.

El Festival Shakespeare es realitza del 12 al 22 d'agost a la masia Can Ratès. L'aforament del pati és de 600 localitats i l'escenari del jardí té 200 butaques. L'any passat, l'aforament va arribar a un 82% d'ocupació. Enguany, el director del festival, Paco Azorín, confia a superar la quota de les 5.500 localitats que es posen a la venda. Les entrades es començaran a vendre el 26 de juliol.

Azorín reivindica un Shakespeare vist pels dramaturgs d'avui. Tot i que aquest és l'únic festival de l'Estat dedicat al dramaturg, Azorín prefereix oferir-ne una versió actualitzada amb diferents llenguatges de les arts escèniques, abans de convertir-se en un festival marató del repertori clàssic del dramaturg, «com succeeix en la majoria de festivals que es fan als Estats Units». Un exemple pot ser l'obra de dansa, teatre i circ Amloii, como lo dijo Hamlet.

Segons els organitzadors, en la primera edició, un 70% d'espectadors venien de l'entorn més immediat del municipi i de Girona. El 30% restant era públic barceloní. Només hi va haver una obra en què la incidència dels estrangers va ser notable: a La comèdia dels errors, que s'interpretava en anglès. Azorín vincula la participació de grups estrangers a la possibilitat de coproduir.

L'espectacle d'obertura, La tempestad, és una coproducció amb Ur Teatro. La directora Helena Pimenta ha comentat que la seva proposta contemporània jugarà amb la masia
com a espai escènic i que pretén allunyar-se del text per investigar la part humana, l'actitud de l'home cap a la natura i «el seu afany de destruir-la perseguint la recerca de la felicitat».

Jordi Bordes
El Punt

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet