13/10/2022 |
La mezzosoprano Dame Sarah Connolly debuta dissabte 15 i diumenge 16 d'octubre a la Sala 1 Pau Casalsamb l'OBC al costat de Ludovic Morlot.
El tercer programa de la temporada de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya estarà protagonitzat per la prestigiosa mezzosoprano Dame Sarah Connolly, que debuta amb l'OBC. La intèrpret, hereva de les també britàniques Kathleen Ferrier i Dame Janet Baker, és una de les veus més destacades de l'actualitat i cantarà els Kindertotenlieder (Cançons als infants morts) de Gustav Mahler acompanyada per la batuta de Ludovic Morlot, director titular de la formació.
El sentit dramàtic de Gustav Mahler es va posar al servei d'aquesta desolació desmesurada que genera la mort dels fills per fer una de les obres més emotives i la clau per comprendre el seu pensament. Sota la senzillesa formal de les cinc cançons s'amaguen textures que mantenen una relació dialèctica amb el text. Els contrastos entre els modes major i menor regulen una modulació emocional en què la sinistralitat s’esmuny sota la bellesa de la innocència infantil.
El programa es completarà amb peces que també aprofundeixen en el concepte de la mort, tema que vertebra la temporada actual de L'Auditori, i que l'OBC no havia interpretat encara. Parlem de dues obres mestres que es representen poc: L'illa dels morts de Sergei Rakhmàninov i La bruixa del migdia d'Antonín Dvorák.
El gran simfonista rus Serguei Rakhmàninov escriu a Die Toteninsel (L'illa dels morts) una música d'intensa força simbòlica i narrativa sobre una travessia amb barca en una al·legoria del viatge cap a l'Hades. Per la seva banda, Antonín Dvorák posa en joc tots els colors de la seva paleta orquestral a Polednice (La bruixa del migdia), un poema simfònic de gran potència descriptiva amb arrels en la mitologia eslava i que també descriu una tràgica mort infantil.
Los incensarios, del barceloní José Río-Pareja, tancarà el programa. Es tracta d'un encàrrec de l'Orquestra i Cor Nacionals d’Espanya que parteix d'un material melòdic de saetes antigues per crear, segons les seves pròpies paraules, “un recorregut sonor nocturn”.
Catclàssics