Cicle de Concerts d’Estiu i dels Concerts de Jazz de Joventuts Musicals
19/7/2004 |
El cicle de concerts d’estiu al Racó de la Calma ha apostat, aquest any, pels músics catalans i amb un fort component de joventut. Els dos últims diumenges de juliol i els dos primers d’agost, Joventuts Musicals amb el suport de l’Ajuntament de Sitges ha preparat una 28a edició que vol ser un reconeixement a la música que s’està fent a Catalunya. Per això, el primer dels concerts és del pianista Daniel Blanch i la violinista de l’Orquestra del Liceu, Kalina Macuta. El 25 de juliol, arribaran a Sitges l’orquestra de cambra Terrassa 48, sota la direcció de Xavier Pagès i amb el pianista sitgetà Eugeni Amador de solista. L’1 d’agost continuen els concerts amb la Miró Ensemble i el dia 8 es tanca el cicle amb un tenor navarrès, Joaquín Asiaín, que interpretarà sarsuela i diverses àries d’òpera.
Al costat dels concerts de música clàssica, també es van presentar els tres concerts de jazz, que també organitza Joventuts Musicals, de la mà de Josep Vadell.
El 23 de juliol, els jardins del Prado tornaran a acollir els concerts de jazz. El primer portarà el bateria Alvin Queen, el guitarra Peter Bernstein, el saxo Alt Jesse Davis i l’orgue de Pat Bianchi. Per al 30 de juliol s’ha previst el concert amb la veu excepcional de la nordamericana Jennifer James, qui actualment resideix a Sitges. Finalment, el 6 d’agost es tancarà el cicle amb un homenatge a Nat King Cole, un dels grans referents d’aquest estil musical, amb la Jubilee Jazz Orchestra.
Joventuts Musicals, a causa de l’èxit de les darreres edicions, ha previst un abonament per a les quatre sessions de música clàssica o bé per a les tres de jazz, que es pot adquirir a la regidoria de Cultura, a l’edifici del Patronat de Turisme de l’Oasis.
Vilaweb Sitges