21/2/2022 |
Àlex Ollé revisa la seva pròpia producció original del 2015 estrenada a Dresden per millorar la proposta i reforçar la dimensió onírica de l’òpera. Basada en el text de Maurice Maeterlinck, la producció ofereix una lectura inquietant plena d’enigmes, simbolismes i una atmosfera fantàstica.
La batuta de Josep Pons serà l’encarregada de dirigir l’Orquestra Simfònica i Cor del Gran Teatre del Liceu, en un desplegament de talent i força que compta amb un repartiment de luxe encapçalat per Stanislas de Barbeyrac (Pelléas), Julie Fuchs (Mélisande) i Simon Keenlyside (Golaud)
Pelléas et Mélisande és una invitació a entrar en un món de claus que destil·len una forta càrrega poètica, on l’escenografia d’Alfons Flores basteix ponts amb l’estètica de cineastes com David Lynch.
L’aigua és un element central en la producció d’Ollé, que també compta amb Susana Gómez com a col·laboradora en la direcció d’escena. L’escenari inclou una petita bassa, de poca profunditat, que conté una forta càrrega simbòlica en la interacció amb els personatges.
El personatge de Geneviève recaurà en la mezzosoprano Sarah Connolly i el d’Arkel serà interpretat per Franz-Josef Selig. Completen el repartiment Stefano Palatchi en el rol de metge i Ruth González com a Le Petit Yniold
La presència a la temporada de l’òpera de Debussy al Liceu és l’oportunitat per revisar una col·lecció de partitures que beuen de l’obra de Maurice Maeterlinck amb el concert Els altres Pelléas. El proper 7 de març, el mestre Pons ens guiarà en l’exploració de les transformacions musicals sobre un mateix objecte literari, amb un programa que inclou peces dels compositors G. Fauré, J. Sibelius i A. Schönberg
El 28 de febrer, el mateix dia de l’estrena de Pelléas et Mélisande, també s’inaugura l’exposició de Cristina de Middel i Bruno Morais que es podrà veure al Balcó Foyer i a la Sala Miralls. La mostra, que estarà disponible fins el 13 d’abril, porta com a títol Boa Noite Povo i vol aprofundir sobre la relació entre humanitat, cultura i natura
Catclàssics