2/11/2021 |
El compositor, director i pianista Thomas Adès fa una estada d'una setmana a L'Auditori per dirigir un programa amb l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya i interpretar el Winterreise de Franz Schubert al costat del tenor Ian Bostridge. Amb aquestes dues cites, Adès tanca el retrat iniciat l’any passat.
Thomas Adès és un dels compositors més destacats de l'actualitat. La seva música eclèctica, proliferant i heterodoxa planteja un recorregut sonor a través d'estructures transposades, polaritats que s'atreuen i es repel·leixen, punts de mira pròxims i llunyans alhora.
Els dies 5 i 6 de novembre dirigirà l'OBC amb algunes de les seves obres, com l'estrena nacional del Märchentänze, concert per a violí i orquestra, encarregat a Adès conjuntament per L’Auditori, la Finnish Radio Symphony Orchestra, la Danish National Symphony Orchestra i la Göteborgs Symfoniker, i que compta amb el violinista finlandès Pekka Kuusisto com a solista. També dirigirà una suite orquestral basada en la seva òpera de cambra Powder Her Face, títol amb una trama argumental basada en l'escandalós divorci de l'aristòcrata Margaret Campbell, duquessa d'Argyll. Completarà el programa el primer dels Mephisto-Walzer de Franz Liszt, anomenat Der Tanz in der Dorfschenke (El ball a la taverna del poble) i la suite del ballet Les biches de Francis Poulenc.
El 9 de novembre Adès serà a la temporada de Cambra de L'Auditori al costat del tenor Ian Bostridge. Plegats interpretaran l'obra cabdal de Franz Schubert, el seu Winterreise. Aquest és el cicle de lieder més complex, enigmàtic i ombrívol. Escrit al final de la seva vida, curta i intensa, consta de 24 cançons sobre poemes de Wilhelm Müller que superen, amb escreix, el plany per un desengany amorós i ens connecten amb una dimensió emocional molt més profunda i transcendent. Ian Bostridge n’és un dels intèrprets més celebrats de l’actualitat i amb ell podrem descobrir la faceta menys coneguda de Thomas Adès, la de pianista.
Catclàssics