16/10/2020 |
http://www.revistamusical.cat/el-cicle-dorgue-de-la-catedral-de-barcelona-presenta-vuit-concerts-doctubre-a-maig/
La 31a edició d’aquest cicle de concerts, la segona consecutiva d’ençà que la catedral va reprendre aquesta iniciativa impulsada per Euroconcert i sota la direcció artística de Juan de la Rubia, ofereix una audició cada tercer dimecres de mes –amb una excepció al mes de febrer- a les 8 del vespre a la seu barcelonina.
Els concerts del cicle mostraran totes les possibilitats pel que fa a repertori de l’instrument de la catedral de Barcelona, un dels orgues més importants de Catalunya, que data del segle XVI i va ser restaurat l’any 1994 per l’orguener Gabriel Blancafort.
La seu continua així apostant per mantenir la seva pròpia tradició i programació musical malgrat les dificultats derivades de la pandèmia, que va impedir la celebració dels tres últims concerts de l’última edició.
També fruit de la crisi sanitària, la presència d’organistes estrangers es limitarà a dos: la txeca Lucie Zaková, que estrenarà el cicle aquest dimecres 21 d’octubre, i el francès Jean Baptiste Robin, que hi intervindrà el 17 de març. La resta d’artistes seran de proximitat: Mar Vaqué (18 de novembre), Juan María Pedrero (20 de gener), Loreto Fernández Imaz (24 de febrer), Jonatan Carbó (21 d’abril) i Óscar Candendo (19 de maig). També hi haurà un concert de trompeta i orgue –el 16 de desembre- a càrrec de Giuseppe di Natale i Hèctor París.
Una de les grans novetats d’aquesta edició són dues col·laboracions externes: un dels concerts –el del mes de març- serà coproduït amb el Centro Nacional de Difusión Musical (CNDM), que l’inclourà també dins del seu cicle “El órgano en las catedrales”. D’altra banda, també s’ha arribat a un acord amb el Concurso Nacional de Órgano Francisco Salinas que se celebra a Burgos –l´únic certamen per a organistes de l’Estat- pel qual la catedral acollirà, en la propera edició del cicle, el concert d’un dels premiats, amb la voluntat de promoure el talent i la projecció de les noves generacions d’organistes.
Finalment, una darrera novetat respecte l’edició anterior serà l’aplicació de la taquilla inversa per tal que, qui ho desitgi, pugui contribuir a les despeses del cicle.
Per tal de mantenir els protocols de seguretat sanitària, es senyalitzaran circuits d’entrada i sortida diferenciats, serà obligatori l’ús obligatori de mascareta i hi haurà dispensadors de gel hidroalcohòlic i distàncies de seguretat entre bancs.
Revista Musical Catalana