El Sònar proposa un inèdit i agosarat diàleg entre música clàssica i electrònica
17/6/2004 |
Un sorprenent concert de l'OBC, Ryuichi Sakamoto, Pan Sonic i Fennesz obre avui el festival.
L'onzena edició del Sònar arrenca avui plantejant un repte musical ambiciós. En un doble concert a l'Auditori, el Festival de Música Avançada i Art Multimèdia pretén fusionar música clàssica i electrònica aixoplugant en un mateix escenari l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), Ryuichi Sakamoto i els hackers sonors Pan Sonic i Fennesz. Es tracta d'un projecte pioner, suggestiu, però no exempt de risc, que ha suscitat força expectació.
Els dos concerts estan concebuts com un experiment sonor de resultat incert. Els artistes que hi prendran part no van voler donar gaires pistes ahir, durant la presentació del projecte, del que es podrà veure i escoltar aquest vespre i nit a l'Auditori. Sakamoto va ser, de llarg, el més explícit. Va comentar que la seva intervenció consistirà a captar, en directe, el so de l'orquestra mentre interpreta el Concert de Brandenburg número 1 de Bach, per reprocessar-lo posteriorment amb un ordinador. L'exmembre de la Yellow Magic Orchestra -formació que, per cert, es retroba en el Sònar- també tocarà una peça d'Antonin Dvorák fusionada amb música iraquiana. «Serà una barreja molt interessant», va comentar ahir. Malgrat que el doble concert de l'Auditori es presenta com la inauguració del Sònar, el festival s'obre aquest migdia a l'espai del CCCB. Entre les actuacions programades hi ha les de Sofus Forsberg, Balago i Martux_M.
F. Espiga
El Punt