ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Obriran el convent de Blanes per fer-hi un cicle de concerts de música clàssica i veure-hi els focs

23/5/2004 |

 

L'últim acte que s'hi va fer va ser un sopar fa 3 anys amb el president Pujol.

L'antic convent dels caputxins de Blanes, que data originàriament del segle XVI, tot i que es va reconstruir en el segle XVII i al llarg dels anys s'hi han fet moltes transformacions, s'obrirà al públic per la festa major. La família Biosca, propietària de l'edifici, organitzarà un cicle de concerts de música clàssica a la fresca durant les nits de festa major. L'entrada als concerts donarà dret també a fer un piscolabis i a veure els focs des d'aquest indret privilegiat de Blanes.

L'antic convent dels caputxins de Blanes, propietat de la família Biosca, s'obrirà al públic de forma regular per primera vegada. Fins ara, l'entorn de l'antic convent mai no havia estat visitable, ja que era una propietat privada. L'any 2001, quan el president Pujol va fer el pregó de Blanes es va aprofitar l'entorn de l'edifici per fer-hi un sopar popular. Va ser un dels pocs actes que s'hi ha fet fins ara. Aquest estiu, però, les coses canviaran.
La família Biosca està programant un cicle de concerts de música clàssica que se celebraran cada nit abans dels focs. Hi haurà diferents concerts a la fresca amb un cartell de primer ordre, que, de moment, no s'ha especificat. L'oferta inclourà des de peces operístiques fins a concerts de piano passant per música barroca. Els concerts al convent es faran en un escenari de 12 metres quadrats i amb 320 butaques. En cas de pluja, els concerts tindran lloc a l'interior de l'edifici. Les entrades es compraran per Servicaixa i donaran dret a un piscolabis, a la visita dels jardins i a presenciar els focs des del convent.
Aquesta, però, no és l'única iniciativa de la família Biosca que ha decidit obrir l'entorn de l'antic convent per celebrar-hi casaments i banquets. Una de les promotores, Irene Biosca, ha explicat que el convent és un indret privilegiat tant per les vistes com pels jardins i que, per això, a la família se li va acudir celebrar-hi casaments. Com que per la festa major els casaments no es podran fer perquè hi ha massa gent a Blanes, la família va tenir la idea de potenciar l'oferta cultural de la localitat celebrant-hi concerts.

Laura Juanola
El Punt

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet