El premiat músic i compositor Jóhann Jóhannsson, de 48 anys d’edat, va ser trobat ahir sense vida al seu apartament de Berlín. De moment es desconeixen les causes de la mort del creador islandès, autor de famoses bandes sonores com La teoría del todo, oscaritzat film de James Marsh, i Sicari i La llegada, de Denis Villeneuve. Jóhannsson, que havia actuat a l’Auditori el 31 de gener passat, havia de tornar per participar al Primavera Sound aquest estiu.
Els que van assistir al concert de Barcelona van poder disfrutar d’un luxe, ja que sempre han sigut escasses les seves actuacions en directe. Perfeccionista fins al detall, Jóhannsson espaiava els concerts i triava acuradament els recintes on actuava. També els ambientava amb llums i projeccions per traslladar l’atmosfera de les seves composicions, on s’integren amb naturalitat sons d’instruments convencionals i l’electrònica.
La mort li ha arribat quan havia aconseguit destacar tant en el cine –va ser elegit compositor de l’any per la World Soundtrack Academy el 2017– i triomfar com a compositor contemporani firmant en exclusiva per al prestigiós segell Deutsche Grammophon. La notícia va arribar via Facebook. La pàgina de l’artista va anunciar ahir a la tarda la seva mort amb la nota següent: «Amb profund pesar confirmem la mort del nostre estimat amic Jóhann. Hem perdut una de les persones amb més talent i més brillants que hem tingut el privilegi de conèixer i amb qui treballar. Tant de bo la seva música segueixi inspirant-nos».
La notícia va arribar via Facebook. La pàgina de l'artista ha anunciat aquest dissabte a la tarda la seva mort amb la nota següent: "Amb profund pesar confirmem la mort del nostre estimat amic Jóhann. Hem perdut una de les persones amb més talent i més brillants que hem tingut el privilegi de conèixer i amb qui treballar. Tant de bo la seva música ens segueixi inspirant".
Múltiples projectes
El músic, sempre embrancat en múltiples projectes, havia llançat el seu últim disc Orphée el 2016. Anteriorment havia impactat amb àlbums com IBM 1401. User’s manual, realitzat amb un dels primers ordinadors del seu pare que, en realitat, no estava dissenyat per fer música, o Viroulego forsetar, una peça protagonitzada per 11 instruments de metall, percussió, electrònica, orgues i piano.
Qualsevol etiqueta li queda petita a aquest creador inquiet, sempre a la recerca de noves melodies, sons i experiments, que va començar buscant sons híbrids i va aprofundir en aquesta línia amb creacions plenes de capes capaces de transportar a mons sorprenents.