ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

El camerino de la diva

22/4/2004 |

 

Joan Anton Rechi dirigeix el contratenor Flavio Oliver en una de les sessions golfes del Foyer del Liceu, 'Castra Diva'.

Joan Anton Rechi vol retratar com el protagonista "es desvesteix de persona i es vesteix de personatge"

Què fa una diva al camerino abans de sortir a l'escenari? I si la diva en qüestió fos un castrat?

Aquestes són algunes de les preguntes que es planteja Joan Anton Rechi a Castra Diva, l'espectacle que demà estrena dins les Sessions Golfes al Foyer del Liceu. La idea inicial, però, "era fer una cosa més relacionada amb el món dels castrats". Parlant amb Flavio Oliver, el contratenor que protagonitza l'obra, i amb la intenció de barrejar els conceptes de castrat i diva, l'interès es va anar ampliant més enllà del repertori relacionat amb aquests mítics evirats que van dominar l'escena operística als segles XVII i XVIII. El resultat és una proposta en la qual conviuen àries de Händel (Serse, Giulio Cesare ) i Gluck (Orfeo ed Euridice) amb cançons de Rodrigo, Mompou, Falla i Montsalvatge, entre d'altres. Com explica Rechi, "Flavio està segur que aquest seria un repertori que els castrats cantarien si encara existissin avui en dia".
A partir de la tria del repertori, "ens vam imaginar el moment íntim d'un cantant abans de sortir a l'escenari". "Quan sóc al pati de butaques, em pregunto què deuen estar fent. Segur que són coses la mar de normals, però preferim imaginar-los com a artistes torturats". Per a la seva posada en escena, el director andorrà ha tingut al seu favor la predisposició d'Oliver, un cantant que va debutar al Liceu amb D.Q.: "És un personatge molt interessant, no només com a cantant sinó pel seu contacte amb el món del circ, està obert a tot tipus d'interpretació escènica".
En un escenari, dissenyat per Alfons Flores, que recorda, amb els seus miralls i bombetes, una taula de camerino, i vestuari de Mercè Paloma, Rechi vol retratar com el protagonista "es desvesteix de persona i es vesteix de personatge", un protagonista "torturat per la seva condició de castrat i per la seva condició artística". A més, "hi ha un punt exhibicionista, d'algú que se sap especial, que s'agrada i s'odia en la mateixa mesura". No hi ha text intercalat, només les peces musicals que "il·lustren tots els estats d'ànim" d'aquest cantant tancat en la solitud del seu camerino. Castra Diva es podrà veure també els dies 24, 29 i 30, abans d'arribar el maig del 2005 al Real de Madrid.

Xavier Cester
Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet