ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

'La Dolores' de Bretón obre la temporada del Real

2/4/2004 |

 

El teatre presenta les produccions de 'La flauta màgica' de La Fura dels Baus i 'L'Upupa' de Henze.

E l Real obrirà temporada amb 'La Dolores' de Tomás Bretón, una producció pròpia amb la qual els responsables del teatre aposten d'entrada per la
lírica espanyola.

"Aquest teatre té un deute molt gran amb La Dolores", assegurava Emilio Sagi, director artístic del Real. L'obra de qui va ser a principis del segle XX director de l'antic Teatro Real, autor de sarsueles com La Verbena de la Paloma, encaixa dins el projecte de recuperació de la tradició lírica autòctona i per això no és casualitat que se l'hagi triat per obrir la vuitena temporada del teatre, com tampoc ho és l'elecció d'Antoni Ros Marbà com a director musical, perquè "és qui ha fet el disc", recordava Sagi. La posada en escena estarà en mans de José Carlos Plaza, que buscarà les essències del drama rural i "fugirà de tipismes". Aquesta serà una producció important per al Real després de dos anys sense fer repertori espanyol.
La resta de noves produccions de la temporada 2004-2005 s'han fet en règim de coproducció: Macbeth, de Verdi, amb Bilbao; L'Upupa, de Hans Werner Henze, amb el Festival de Salzburg i l'Òpera de Berlín; Il Barbiere di Siviglia, de Rossini, amb el teatre São Carlos de Lisboa, i Die Zauberflöte, de Mozart, amb la Triennal del Ruhr i l'Òpera Nacional de París, amb una trencadora posada en escena de La Fura dels Baus.
Macbeth és considerada pels responsables del teatre un dels passos d'un "camí a fer amb les obres del mestre Verdi", que consisteix a oferir les obres més conegudes pel gran públic però amb noves perspectives. En aquest cas la posada en escena serà de Gerardo Vera, que partirà "de la concepció d'un món insomne, d'éssers dominats pel desig de sang", comentava Sagi. L'Upupa durà al Real gairebé el mateix repartiment que va actuar a Salzburg, amb solistes com John Mark Ainsley, Alfred Muff i Hanna Schwarz, sota la direcció musical de Paul Daniel i escènica de Dieter Dorn.
El Real ha optat per reposar, a més, dues òperes de Verdi que van tenir molt bona acollida de públic: La Traviata i Don Carlo, amb direcció escènica de Pier Luigi Pizzi i Hugo de Ana, respectivament. Les produccions invitades seran Lohengrin, de Wagner, amb muntatge de Götz Friedrich, i Die Frau ohne Schatten, de Strauss.
La propera temporada es podran sentir al Real veus com la d'Aquiles Machado, Carlos Álvarez, Ruggero Raimondi, Waltraud Meier, Ana María Sánchez, Luana DeVol, María Bayo i Teresa Berganza. Montserrat Caballé també es deixarà sentir al Real, amb Cléopatre, de Massenet, que s'oferirà en versió concert. I Renée Fleming debutarà a Madrid amb un concert. L'oferta del Real, que amplia a més el nombre de funcions populars, es completa amb òperes dirigides al públic infantil i espectacles de dansa.

Marga Casado
Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet