28/3/2004 |
La soprano alacantina Ana María Sánchez s'ha convertit en una de les intèrprets habituals del Liceu dels últims anys. De fet, podria afirmar-se que, havent-hi debutat l'any 1995 (a l'època, doncs, del Liceu exiliat en altres teatres) amb La forza del destino i havent participat més recentment en els muntatges de Don Carlo i Un ballo in maschera, ara és la intèrpret verdiana més recurrent del teatre, tot i que ara s'hi representa un Macbeth sense la seva presència. De fet, les turbulències de Lady Macbeth potser exigeixen un altra mena de soprano més temperamental i fins amb una veu més intensament i tèrbolament dramàtica. Això perquè Ana María Sánchez és la transparència lírica, la delicadesa sense estridències (fet que s'agraeix, tot i que el públic a vegades premia l'exhibició cridanera dels aguts), la veu clarament agradable que no inquieta. D'aquí, també sembla una intèrpret d'heroïnes amb bons sentiments. El cas és que ens hem referit a Giuseppe Verdi perquè, fidel al compositor, la soprano va fer-lo present en el seu primer recital de lied en solitari al Liceu. De fet, la soprano va començar amb Verdi, com si volgués vindicar les cançons de cambra d'un compositor justament cèlebre per la seva grandesa operística. En tot cas, ho va fer amb sensibilitat i convenciment abans de cedir protagonisme al pianista Enrique Pérez de Guzmán, que va interpretar la Paràfrasi d'un concert sobre Rigoletto, un exercici de Franz Liszt a partir de l'òpera de Verdi que potser exigia més fantasia.
Imma Merino
El Punt